Bilimsel düşünme yetenekleri ve bu yeteneklerin ölçülmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2001

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Fen bilimleri ve matematik eğitiminin esas amacı öğrencilerin bilimsel düşünme yeteneklerini geliştirmektir. Bu bakımdan bilimsel düşünme yeteneklerinin ölçülmesi ve belirlenmesi eğitim ve öğretimin verimliliği açısından son derece önemlidir. Bu çalışmada öğrencilerin bilimsel düşünme yeteneklerini ölçmede kullanılan metotlar incelenecek ve yaygın olarak kullanılan bir standart test tanıtılacaktır.
The central purpose of matematic and science education is to improve students scientific reasoning skills. So that determination and assessment of scientific resoning skills are very important for education. The present review examines Piaget's theory of formal reasoning assessment instruments of scientific reasoning skills and a wellknown test of scientific reasoning skills.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Bilimsel düşünme yetenekleri, Scientific reasoning skills

Kaynak

Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Ateş, S., Durmuş, S. ve Bahar, M. (2001). Bilimsel düşünme yetenekleri ve bu yeteneklerin ölçülmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (535-538 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.