Bilimsel düşünme yetenekleri ve bu yeteneklerin ölçülmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Fen bilimleri ve matematik eğitiminin esas amacı öğrencilerin bilimsel düşünme yeteneklerini geliştirmektir. Bu bakımdan bilimsel düşünme yeteneklerinin ölçülmesi ve belirlenmesi eğitim ve öğretimin verimliliği açısından son derece önemlidir. Bu çalışmada öğrencilerin bilimsel düşünme yeteneklerini ölçmede kullanılan metotlar incelenecek ve yaygın olarak kullanılan bir standart test tanıtılacaktır.
The central purpose of matematic and science education is to improve students scientific reasoning skills. So that determination and assessment of scientific resoning skills are very important for education. The present review examines Piaget's theory of formal reasoning assessment instruments of scientific reasoning skills and a wellknown test of scientific reasoning skills.
The central purpose of matematic and science education is to improve students scientific reasoning skills. So that determination and assessment of scientific resoning skills are very important for education. The present review examines Piaget's theory of formal reasoning assessment instruments of scientific reasoning skills and a wellknown test of scientific reasoning skills.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Bilimsel düşünme yetenekleri, Scientific reasoning skills
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Ateş, S., Durmuş, S. ve Bahar, M. (2001). Bilimsel düşünme yetenekleri ve bu yeteneklerin ölçülmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (535-538 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.