Yükseköğretim felsefesi, gereksinimler ve görüşler

dc.authorid0000-0001-6253-4022en_US
dc.contributor.authorÖzen, Sadettin
dc.date.accessioned2024-07-12T20:52:27Z
dc.date.available2024-07-12T20:52:27Z
dc.date.issued2014en_US
dc.departmentFakülteler,İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractÜniversite ve yükseköğretim süreci, bilim ve teknolojik gelişme düşüncesi, ekonomik kalkınma düşüncesi, öğrenim ve eğitim düşüncesi, etik ve sanat düşünceleri ve uygulamalar› tarihi süreçleri birbirleri ile iç içe, etkileşim içinde gelişmekte oldukları gözlendi. Bu düşünceler ve bakış açıları içinde Türkiye genelinde üniversitelerin ve yüksek öğ- retimin; • Osmanlı Döneminde teoloji, iktisadi siyasi genişleme realizmi ve idealizmi temelli; • Cumhuriyet Döneminde tarım ve sanayi üretimi ile ekonomik kalkınma, akıl ve bilim eğitimi realizmi, determinizmi, pragmatizmi ve idealizmi temelli; düşünceleri, uygulamalar› bulunduğu gözlemlendi. Çalışma amacı ve yöntemi, bu süreçler içinde ve ilerisinde üniversite ve yükseköğretimin bilim, felsefe, bilim ve eğitim felsefesi tanımlamaları ile olgusal ve içsel süreçleri, süreçlerin nesnel ve öznel koşulları, sorunlar› ve bazı çözümleme bakış açıları sentezleri odaklıdır. Süreçler içinde ve ilerisinde üniversitenin yükseköğretimin genel ve ortalama değerleri ile doğrultuların›, olanaklarını geliştirmeye odaklıdır. Çalışma yöntemi üniversite ve yükseköğretimin, sektörlerin ve süreçlerin dünden bugüne ve geleceğe uzantıları ile olanaklarını, sorunlar› ortaya koyma; nesnellik, içsellik, özgürlük, süreklilik, özgünlük, bağımsızlık ve verimlilik düşüncelerini ve bakış açılarını geliştirme temellidir. Üniversite ve yükseköğretimin temel ve uygulamalı bilimler, felsefeler ilişkilerinin doğrultuları, toplam kalite ve verimlilikleri, temel bilim, eğitim ve araştırma etkinlikleri, teorik ve pratik birlikteliği sürekli verimlilikleri ile teknik öğretimin etkinliklerini, bilimsel araştırma ilişkilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ülkenin temel, sosyal ve eğitim bilimleri toplam teori ve uygulamaları ile lisans üstü, lisans, ön lisans öğretiminin toplam verimlilik tekniklerini ilerletmeyi amaçlamaktadır. Çalışma, üniversite temel düşüncesi ve modeli içinde; • Üniversite, yükseköğretim temel ve uygulamalı bilimler modelinde genellik, özellik, içsellik, süreklilik ve verimlilik düşünceleri ve uygulamaları; • Üniversite ve yükseköğretim düşüncesinde iç ve dış olanaklar, dinamikler, kısıtlar ile nesnellik, özgünlük, özgürlük, bağımsızlıklık, sorumluluk, etkinlik, verimlilik düşünceleri; • Üniversite ve yükseköğretim amaçları, gerek koşulları, ana konuları ve sorunları ile gelişme ve etkinleşme doğrultuları, sosyoekonomik kalkınma, bilgi ahlak olanakları; • Sektörlerin günün ve geleceğin teknik ve ekonomik sorunları ile üniversitenin temel bilim ve ileri meslek eğitimi gereksinimleri ve içsellikleri deterministik, analitik ve sentetik olarak açmayı, ilerletmeyi denedi.en_US
dc.description.abstractThe philosophic concepts of higher education are produced by combining of the science philosophy, the education and training philosophy concepts in higher education processes. The philosophy of higher education researches the necessities, restrictions, problems, models, priorities and methods. So this study’s goal is to bring out the productivity problems and models of these educations and training programs activities at higher education systems and processes. This higher education philosophy provides the obtaining of theories, methods and plans. In the same way, the decision approaches are researched to improve functional relationship, activities and projects in the postgraduate education and training which contains higher technical and vocational training, undergraduate and graduate education activities.en_US
dc.identifier.citationÖzen, S. (2014). Yükseköğretim felsefesi, gereksinimler ve görüşler. Ekonomik, Toplumsal ve Siyasi Analiz Dergisi. s. 35-57.en_US
dc.identifier.endpage57en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage35en_US
dc.identifier.urihttp://analiz.maltepe.edu.tr/sites/default/files/Ekonomik%20Toplumsal%20Siyasal%20Analiz%203.%20Say%C4%B1s%C4%B1.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2580
dc.identifier.volumeIen_US
dc.institutionauthorÖzen, Sadettin
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEkonomik, Toplumsal ve Siyasi Analiz Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Editör Denetimli Degide Makaleen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY00750
dc.subjectÜniversiteen_US
dc.subjectyükseköğretimen_US
dc.subjectbilim ve eğitim felsefesien_US
dc.subjectbilgi ötesien_US
dc.subjectçözümleme ve kalkınmaen_US
dc.subjectHigher education philosophyen_US
dc.subjectproductivityen_US
dc.subjectopinionsen_US
dc.subjectprioritiesen_US
dc.subjectmethods and plansen_US
dc.titleYükseköğretim felsefesi, gereksinimler ve görüşleren_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar