Ev hanımlarının televizyonda yayınlanan sağlık programlarını izleme motivasyonları: Üsküdar örneği

dc.contributor.advisorKarasar, Şahin
dc.contributor.authorCeylan, Abdülbeşir
dc.date.accessioned2024-07-12T22:38:00Z
dc.date.available2024-07-12T22:38:00Z
dc.date.issued2018-06en_US
dc.date.submitted2018en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractSağlık iletişimi hem bireylerin hem de toplumların sağlığının geliştirilmesi ve iyileştirilmesine odaklanmış olan bir iletişim türüdür. Kitle iletişim araçlarının gelişmesi ve bireyler tarafından kullanılırlığının artmasıyla birlikte özellikle televizyonda (TV) yayınlanan sağlık programı sayısında da artış olduğu görülmektedir. Özellikle ev hanımlarının TV’de yayınlanan sağlık programlarını sıklıkla takip etmekte oldukları bilinmektedir. Bu bağlamda ev hanımlarının TV’de yayınlanan sağlık programlarını izleme motivasyonlarını tespit etmek ve bu motivasyonların çeşitli değişkenlerle ilişkilerini incelemek üzere İstanbul ilinin Üsküdar ilçesinde ikamet etmekte olan 273 ev hanımı ile bir anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizlere göre; benlik saygısı, marka imajı ve sosyal destek algısının TV izleme motivasyonu üzerinde anlamlı etkisi bulunmakta; yaşam doyumu, psikolojik sıkıntı ve tükenmişlik değişkenlerinin ise anlamlı bir etkisi bulunmamaktadır.en_US
dc.identifier.citationCeylan, Abdülbeşiren_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12680
dc.institutionauthorCeylan, Abdülbeşiren_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.snmzKT2797en_US
dc.subjectsağlık iletişimien_US
dc.subjectkitle iletişimien_US
dc.subjecttv izleme motivasyonuen_US
dc.subjectbenlik saygısıen_US
dc.subjectsosyal desteken_US
dc.subjecthealth communicationen_US
dc.subjectmass communicationen_US
dc.subjecttv viewing motiveen_US
dc.subjectselfesteemen_US
dc.subjectsocial supporten_US
dc.titleEv hanımlarının televizyonda yayınlanan sağlık programlarını izleme motivasyonları: Üsküdar örneğien_US
dc.title.alternativeHousewives TV viewing motives on health programs: The case of Üsküdaren_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Abdülbeşir_Ceylan_101153209.pdf
Boyut:
4.28 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text