Dağıtım lojistiğinde paketlemenin rekabet avantajı sağlamasındaki rolü: Balıkesir İli uygulaması

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Gittikçe şartları zorlaşan ulusal ve uluslararası ticaretteki rekabetin kurallarına göre ancak en az maliyet, en yüksek müşteri hizmet düzeyini yakalayan işletmeler ayakta kalmaktadır. Lojistik faaliyetlerin yenilikçi bir bakış açısı ile gözden geçirilmesi kaçınılmaz olmuştur. Lojistik faaliyetleri içinde yer alan ve önemli bir maliyet kalemi olan paketleme, ürünün güvenle müşteriye ulaşmasında kilit rol oynayan önemli bir dağıtım faktörüdür. Bu araştırmada, problem iki aşamalı ele alınmıştır. İşletmeler analitik bir paketleme süreci uygulayabilir mi ve dağıtım lojistiğinde paketlemenin rekabet avantajı sağlanmasındaki rolü nedir? Araştırmanın evrenini Balıkesir ilinde faaliyet gösteren imalat, taşımacılık ve depolama işletmeleri oluşturmaktadır. Paket seçimi, paket içi adetleri belirleme ve paket performans takibi başlıkları altında yürütülen vaka çalışmaları ile analitik paketleme sürecinin uygulanabilirliği gösterilmiştir. Dağıtım lojistiğinde paketlemenin rekabet avantajı sağlanmasındaki rolü merak edilmiş ve analiz için anket yönteminden yararlanılmıştır. Dağıtım lojistiğinde analitik paketleme sürecinin rekabet avantajını pozitif ve anlamlı yönde etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır.
According to the rules of competition in national and international trade, the conditions of which are getting more and more difficult, only the companies with the lowest cost and the highest level of customer service survive. It has become inevitable to review logistics activities with an innovative perspective. Packaging, which is an important cost item in logistics activities, is an important distribution factor that plays a key role in the safe delivery of the product to the customer. In this study, the problem was handled in two stages. Can companies implement an analytical packaging process and what is the role of packaging in providing competitive advantage in outbound logistics? The universe of the research consists of manufacturing, transportation and storage companies operating in Balıkesir province. The applicability of the analytical packaging process has been demonstrated with case studies carried out under the titles of package selection, determination of in-pack quantities and package performance tracking. The role of packaging in providing competitive advantage in outbound logistics was wondered and the survey method was used for analysis. It has been found that the analytical packaging process in outbound logistics affects the competitive advantage positively and significantly.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Paketleme, Rekabet avantajı, Dağıtım lojistiği, Packaging, Competitive advantage, Outbound logistics

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Sarıhan Mungan, S. (2022). Dağıtım lojistiğinde paketlemenin rekabet avantajı sağlamasındaki rolü: Balıkesir İli uygulaması / The role of packaging ing outbound logistics in ensuring competitive advantage: application in Balıkesir Province (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.