Altıncı sınıf öğrencilerinin elektrik konusundaki kavramları anlamalarında kavramsal değişim yaklaşımının etkisi
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmada 6. Sınıf öğrencilerinin elektrik konusundaki kavramları anlamalarında kavramsal değişim yaklaşımının etkisi incelenmiştir. Elektrik konusundaki kavram yanılgılarını belirlemek amacı ile literatürdeki çalışmalar incelenmiş ve öğrencilerle birebir görüşmeler yapılmıştır. EIde edilen veriler yardımıyla elektrik akımı tanı testi geliştirilmiş ve oluşturulan deney ve kontrol gruplarının ikisine de uygulanmıştır. Kontrol grubundaki öğrencilere geleneksel öğretim yöntemi uygulanırken deney grubu öğrencileri için "kavramsal yanılgıları delillerle yok etmeye yönelik metinler ( retutational texts ) kullanılmış ve bu metinler "tartışma ağı metodu" ile desteklenmiştir. Metinler, literatür taraması, tanı testi ve öğrenciler ile birebir görüşmeler sonucunda elde edilen kavram yanılgılarını ve bunların niçin yanlış olduklarını açıklamaktadır. Kavram yanılgılarını içeren sorular gruplar oluşturularak ve metinler kullanılarak cevaplanmıştır. Sonuçlar, kavramsal değişim destekli öğretim yönteminin öğrencilerin elektrik konusundaki kavramları anlamalarında daha etkili bir yöntem olduğunu göstermişti.
ln this study, the effect of conceptual change approach on 6th grade students' understanding of electricity concept was investigated. Misconceptions related to electricity concept were identified. Research in the literature was reviewed and interviews were conducted with students to obtain information about students misconceptions. A diagnostic electric current concept test was developed according to the data gathered and it was administered to both experimental and control groups. The students in control groups were subjected to traditional instruction and the students in experimental group received instruction using refutational texts which were supported with discussion web method. The texts explain the misconceptions in electric current concept and give reasons of why they are wrong. The students answered the questions that include misconceptions by using the retutational texts and by forming groups. The results indicated that conceptual change based instruction was ettective on 6th trade students understanding of electric current concept.
ln this study, the effect of conceptual change approach on 6th grade students' understanding of electricity concept was investigated. Misconceptions related to electricity concept were identified. Research in the literature was reviewed and interviews were conducted with students to obtain information about students misconceptions. A diagnostic electric current concept test was developed according to the data gathered and it was administered to both experimental and control groups. The students in control groups were subjected to traditional instruction and the students in experimental group received instruction using refutational texts which were supported with discussion web method. The texts explain the misconceptions in electric current concept and give reasons of why they are wrong. The students answered the questions that include misconceptions by using the retutational texts and by forming groups. The results indicated that conceptual change based instruction was ettective on 6th trade students understanding of electric current concept.
Açıklama
Tam metin/Full text
Anahtar Kelimeler
Kavram yanılgısı, Kavramsal yanılgıları delillerle yok etmeye yönelik metinler (refutational texts), Tartışma ağı, Geleneksel öğretim metodu, Elektrik akımı, Misconception, Retutational text, Discussion web, Current electricity
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Sönmez, G., Geban, Ö., Ertepınar, H. (2001). Altıncı sınıf öğrencilerinin elektrik konusundaki kavramları anlamalarında kavramsal değişim yaklaşımının etkisi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (35-38 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.