Orientalism in Turkish history series: A review on Diriliş Ertuğrul

dc.contributor.authorAtbaş, Ziya
dc.date.accessioned2024-07-12T21:21:41Z
dc.date.available2024-07-12T21:21:41Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractEdward Said explained the reason of the East and West distinction with the concept of orientalism. According to him orientalism is the collective enterprise dealing with the East. Approving the opinions about the Orient, describing, to educating, and directing the Oriental; in short, dominating the East, rebuilding it and being his supervisor is a way invented by the West. Orientalism was used intensively by Western writers, researchers, artists, and so forth during the 18th and 19th centuries. It became an escape point for the European from the realities of the rapidly industrializing West. After the beginning of colonialism, Western scholars’ views on the East changed. Said explained why by applying the notion of Foucault’s knowledge and power to orientalism: all kinds of knowledge about the East were the cause and consequence of a discourse that marked, framed, and constructed it, and in the end, opened the East to the domination and exploitation of Western power. Nowadays, Arabs are depicted as rude, illspoken, overweight and terror-related. The simplest example to this is that when a terrorist attack is committed in a film, the terrorist is often represented as an Arab. William Booth, in his article titled ‘Hollywood Stereotypes of Bad Arabs’, says that Hollywood is obsessed with belly dancers, billionaires, sheikhs, and bombers and these elements are important elements in the overthrow of the Middle East. According to a young filmmaker named Eyad Zahra, in every film they make, when an Arab says Allah, something explodes. The sample of the study is Diriliş Ertuğrul, a TV series based on the story Ertugrul Ghazi, the father of Osman Ghazi, who gave the the Ottoman Empire its name. The aim of the study is to explore how the orientalist discourse was constructed in the series. In this study, the historical series Diriliş Ertugrul will be analyzed with critical discourse analysis. The sample of the study was limited to the first season of the series.en_US
dc.description.abstractEdward Said, Doğu ve Batı ayrımcılığının nedenini oryantalizm kavramıyla açıklamıştır. Ona göre oryantalizm Doğu ile uğraşan kolektif girişimdir. Oryantali tarif etmek, eğitmek ve yönlendirmek, kısacası, Doğu’ya hükmetmek, yeniden inşa etmek ve onun süpervizörü olmak Batı’nın bulduğu bir yoldur. 18. ve 19. yüzyıl arasında oryantalizm, Batılı yazarlar, araştırmacılar ve sanatçılar tarafından yoğun olarak kullanılmıştır. Hızla sanayileşen Batı’nın gerçeklerinden kaçan Avrupalılar için Doğu bir çıkış noktası haline gelmiştir. Sömürgeciliğin başlamasından sonra Batılı bilginlerin Doğu ile ilgili görüşleri değişmiştir. Said, Foucault’nun bilgi ve güç nosyonunu oryantalizme uygulayarak, bunun sebebini şöyle açıklamaktadır: Doğu hakkında her türlü bilgi, onu işaretleyen, çerçeveleyen ve inşa eden bir söylemin nedeni ve sonucuydu ve sonunda Doğu’yu Batı gücünün hizmeti, egemenliği ve sömürüsüne açmıştı. Günümüzde, Araplar kaba, hakkında kötü konuşulan, fazla kilolu ve terörle ilgili olarak tasvir edilmektedir. Buna verilebilecek en basit örnek, bir filmde terörist bir saldırı gerçekleştirildiğinde filmdeki teröristin genellikle bir Arap olarak temsil edilmesidir. William Booth, Hollywood’un Kötü Arap Klişelerine karşı yazdığı makalesinde, Hollywood’un, oryantal dansçılara, milyarderlere, şeyhlere ve bombacılara karşı bir saplantısı olduğunu ve bu üç unsurun Ortadoğu’nun yıkılmasında çok kuvvetli unsurlar olduğunu söylemektedir. Eyad Zahra adında genç bir film yapımcısına göre, yaptıkları her filmde, bir Arap Allah kelimesini söylediğinde bir şeyler patlamaktadır. Bu çalışmanın örneklemini, Osmanlı Devleti’nin kuruluşunda devlete isim veren Osman Bey’in babası Ertuğrul Gazi’nin hikâyesine odaklanan ‘Diriliş Ertuğrul’ dizisi oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı, oryantalist söylemin nasıl inşa edildiğini araştırmaktır. Bu çalışmada, tarihi dizi Diriliş Ertuğrul eleştirel söylem analizi ile analiz edilecektir. Çalışmanın örneklemi, dizinin ilk sezonuyla sınırlıdır.en_US
dc.identifier.citationAtbaş, Z. (2019). Orientalism in Turkish history series: A review on Diriliş Ertuğrul / Türk tarih dizisinde oryantalizm: Diriliş Ertuğrul incelemesi. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi. s. 54-55.en_US
dc.identifier.endpage55en_US
dc.identifier.isbn978-605-2124-17-8
dc.identifier.startpage54en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5306
dc.institutionauthorAtbaş, Ziya
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMaltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY08389
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectOrientalismen_US
dc.subjectOtheren_US
dc.subjectHistory Seriesen_US
dc.subjectOrientalen_US
dc.subjectMedyaen_US
dc.subjectOryantalizmen_US
dc.subjectÖtekien_US
dc.subjectTarihi Dizileren_US
dc.subjectOryantalen_US
dc.titleOrientalism in Turkish history series: A review on Diriliş Ertuğrulen_US
dc.title.alternativeTürk tarih dizisinde oryantalizm: Diriliş Ertuğrul incelemesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar