Özel eğitimde fokus grup araştırmaları

Küçük Resim Yok

Tarih

2004

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Anadolu Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Fokus grup görüşmeleri, küçük katılımcı gruplarıyla; bir mal, hizmet ya da olanağın nasıl algılandığını ortaya çıkarmak amacıyla yürütülen görüşmelerdir. Fokus grup görüşmeleri, sahip oldukları çeşitli avantajlar nedeniyle, eğitim alanında giderek daha fazla kullanılmaktadır. Bu makalede, fokus grup araştırmalarının özellikleri kısaca anlatılmakta ve özel gereksinimli çocuk aileleriyle yürütülen üç araştırma tanıtılmaktadır. Bu araştırmalardan birincisinde, ailelerin Türkiye’de yürütülen Küçük Adımlar Programına ilişkin görüşlerine başvurulmuştur (Kırcaali-İftar, 2000); ikincisinde, İngiltere’de özel eğitim okullarına devam eden duygudavranış bozukluğuna sahip çocukların ailelerinin görüşleri incelenmiştir (Crawford ve Simonoff, 2003); üçüncüsünde ise, Amerika Birleşik Devletleri’nde aileler tarafından yürütülen gönüllü girişim-hak savunma etkinliklerine ve ailelerin yaşam kalitesine ilişkin anne-baba görüşleri araştırılmıştır (Wang ve diğ., 2004). Benzer araştırmalar, Türkiye’de özel eğitimle ilgili çeşitli konuların irdelenmesi, sunulan hizmetlerin değerlendirilmesi ve/veya yaşanan sorunlar için çözüm önerileri geliştirilmesi amaçlarıyla yürütülebilir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

5

Sayı

1

Künye

Kırcaali İftar, G. (2004). Özel eğitimde fokus grup araştırmaları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi. 5(1), s. 1-7.