Aile ve öğretmen katılım programlarının 5 yaş grubu çocukların matematiksel sezgilerine etkisi
dc.authorid | 0000-0002-5120-7381 | en_US |
dc.contributor.author | Güven, Yıldız | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:39:00Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:39:00Z | |
dc.date.issued | 2004 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü | en_US |
dc.description.abstract | Araştırmanın temel amacı, aile ve öğretmen katılım programlarının 5 yaş çocukların matematiksel sezgilerine etkisini sınamaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul’da özel bir anaokuluna devam eden toplam 63 çocuk (Kontrol grubunda 20, Deney Grubu I’de 21, Deney Grubu II’de ise 22 çocuk olmak üzere) oluşturmuştur. Çocuklara araştırmacı tarafından geliştirilen Sezgisel Matematik Yeteneği Testi uygulanmıştır. Deney I grubundaki çocukların sezgisel matematiklerini öğretmenleri okulda, ebeveynleri ise evde geliştirmeye çalışırken; Deney II grubu çocuklar sadece okulda öğretmenlerinden aynı eğitimi almışlardır. Kontrol grubu ise okulda planlanan her zamanki eğitimlerine devam etmişlerdir. Bu araştırmanın sonucunda uygulanan aile ve öğretmen katılım programlarının 5 yaş çocukların matematiksel sezgileri üzerinde etkili olmadığı görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this research was to investigate the effects of family and teacher involvement program on 5 years old children’s intuitional mathematics. The research was designed in experimental model and the subjects have been consisted by a total amount of 63 children (20 children in control group; 21 children in experimental group I and 22 children in experimental group II) from a private school in Istanbul. Intuitional Mathematics Ability Test was applied to the children, which was developed by the researcher. The teachers and parents of experimental group I children tried to develop intuitional mathematics of the children during the research period at school and at home. On the other hand experimental group II children had given a special program only from their teachers. The results indicated that the parent and teacher involvement programs were not effective on the children’s intuitional mathematics. | en_US |
dc.identifier.citation | Güven, Y. (2004). Aile ve öğretmen katılım programlarının 5 yaş grubu çocukların matematiksel sezgilerine etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 19(19), s. 85-94. | en_US |
dc.identifier.endpage | 94 | en_US |
dc.identifier.issn | 2147-5202 | |
dc.identifier.issue | 19 | en_US |
dc.identifier.startpage | 85 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/355/1923 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/1103 | |
dc.identifier.volume | 19 | en_US |
dc.institutionauthor | Güven, Yıldız | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Marmara Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY02845 | |
dc.subject | Sezgisel matematik | en_US |
dc.subject | Okul öncesi eğitim | en_US |
dc.subject | Aile katılımı | en_US |
dc.subject | Sezgisel matematik yeteneği testi | en_US |
dc.subject | Intuitional mathematics | en_US |
dc.subject | Pre-school education | en_US |
dc.subject | Parent involvement | en_US |
dc.subject | Intuitional mathematics ability test | en_US |
dc.title | Aile ve öğretmen katılım programlarının 5 yaş grubu çocukların matematiksel sezgilerine etkisi | en_US |
dc.type | Article | |
dspace.entity.type | Publication |