Aile ve öğretmen katılım programlarının 5 yaş grubu çocukların matematiksel sezgilerine etkisi

dc.authorid0000-0002-5120-7381en_US
dc.contributor.authorGüven, Yıldız
dc.date.accessioned2024-07-12T20:39:00Z
dc.date.available2024-07-12T20:39:00Z
dc.date.issued2004en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.description.abstractAraştırmanın temel amacı, aile ve öğretmen katılım programlarının 5 yaş çocukların matematiksel sezgilerine etkisini sınamaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul’da özel bir anaokuluna devam eden toplam 63 çocuk (Kontrol grubunda 20, Deney Grubu I’de 21, Deney Grubu II’de ise 22 çocuk olmak üzere) oluşturmuştur. Çocuklara araştırmacı tarafından geliştirilen Sezgisel Matematik Yeteneği Testi uygulanmıştır. Deney I grubundaki çocukların sezgisel matematiklerini öğretmenleri okulda, ebeveynleri ise evde geliştirmeye çalışırken; Deney II grubu çocuklar sadece okulda öğretmenlerinden aynı eğitimi almışlardır. Kontrol grubu ise okulda planlanan her zamanki eğitimlerine devam etmişlerdir. Bu araştırmanın sonucunda uygulanan aile ve öğretmen katılım programlarının 5 yaş çocukların matematiksel sezgileri üzerinde etkili olmadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research was to investigate the effects of family and teacher involvement program on 5 years old children’s intuitional mathematics. The research was designed in experimental model and the subjects have been consisted by a total amount of 63 children (20 children in control group; 21 children in experimental group I and 22 children in experimental group II) from a private school in Istanbul. Intuitional Mathematics Ability Test was applied to the children, which was developed by the researcher. The teachers and parents of experimental group I children tried to develop intuitional mathematics of the children during the research period at school and at home. On the other hand experimental group II children had given a special program only from their teachers. The results indicated that the parent and teacher involvement programs were not effective on the children’s intuitional mathematics.en_US
dc.identifier.citationGüven, Y. (2004). Aile ve öğretmen katılım programlarının 5 yaş grubu çocukların matematiksel sezgilerine etkisi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 19(19), s. 85-94.en_US
dc.identifier.endpage94en_US
dc.identifier.issn2147-5202
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage85en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/355/1923
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1103
dc.identifier.volume19en_US
dc.institutionauthorGüven, Yıldız
dc.language.isotren_US
dc.publisherMarmara Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMarmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY02845
dc.subjectSezgisel matematiken_US
dc.subjectOkul öncesi eğitimen_US
dc.subjectAile katılımıen_US
dc.subjectSezgisel matematik yeteneği testien_US
dc.subjectIntuitional mathematicsen_US
dc.subjectPre-school educationen_US
dc.subjectParent involvementen_US
dc.subjectIntuitional mathematics ability testen_US
dc.titleAile ve öğretmen katılım programlarının 5 yaş grubu çocukların matematiksel sezgilerine etkisien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar