Okul öncesi öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik tutumları ile özyeterlik inançları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından belirlenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Okul öncesi öğretmenleri çocukların hayatta karşılaştıkları ilk öğretmenleri olması sebebiyle çocuğun hayatında ayrı bir öneme sahiptir. İlk öğretmeninden öğrendiklerini ve deneyimledikleri bilgileri kolaylıkla davranışa ve daha ilerisi yaşam biçimine dönüştüren çocuklar için fen dersine yönelik olumlu tutum geliştirmek de yine bu öğretmenler yardımıyla mümkün olacaktır. Bu sebeple okul öncesi öğretmenlerinin de olumlu bir fen tutumuna sahip olmaları ve aynı zamanda fen öğretimine yönelik özyeterlik düzeylerinin de iyi seviyede olması önemlidir. Buradan yola çıkılarak, bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik tutumları ile özyeterlik inançları arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Fen öğretimine yönelik tutum, Fen öğretimine yönelik özyeterlik, Okul öncesi öğretmenleri

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Ültay, N., Ültay, E., Yılmazer, H. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik tutumları ile özyeterlik inançları arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından belirlenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.