Kaynaştırma çalışmalarında ram ile okul öncesi eğitim kurumları arasındaki işbirliğine yönelik öğretmen görüşleri
dc.contributor.author | Yılmaz, Hazal | |
dc.contributor.author | Baran, Sevda | |
dc.contributor.author | Erdaş, Mücahit | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Derya | |
dc.contributor.author | Atay, Betül | |
dc.contributor.author | Adsız, Vildan | |
dc.contributor.author | Adar, Murat | |
dc.contributor.author | Osmanoğlu, Nurşen | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:31:56Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:31:56Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimi ile ilgili görüşleri; okul öncesinde kaynaştırma eğitimi uygulamaları, RAM ile yapılan işbirliği, ortaya çıkan sorunlar, sorunların çözümü ve önerilerine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya ilkokullarına bağlı anasınıflarında görev yapan öğretmenler(2) ve bağımsız anaokullarında görev yapan öğretmenler(8) katılmıştır. Araştırma verileri görüşme formaları yoluyla toplanmıştır ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin kaynaştırma eğitimine yönelik bakış açıları uygulamalarına yönelik hazırlıklar yaptıkları, bu hazırlıklar kapsamında bazı kişilerden destek aldıkları belirlenmiştir. Yine hazırlık kapmasında okul rehber öğretmenlerinin rehberlik ettikleri görülmüştür. Görüşlere göre kaynaştırma uygulamalarında çeşitli sorunlar yaşandığı ve bu sorunlara ebeveynler, öğrenciler, öğretmenler ve eğitim ortamlarının kaynaklık ettiği görülmüştür. Sorunların çözümüne yönelik Öğretmenlerin toplantılar, bireysel görüşmeler ve sınıf içi etkinlikler düzenlediği, rehber öğretmenlerin ise seminerlerle aileleri bilgilendirdikleri belirlenmiştir. Tüm katılımcılar kaynaştırma uygulamaları kapsamında bilgi yetersizliğinin giderilmesi yönünde öneri bildirmişlerdir. | en_US |
dc.identifier.citation | Yılmaz, H., Baran, S., Erdaş, M., Yılmaz, D., Atay, B., Adsız, V., Adar, M., Osmanoğlu, M. (2019). Kaynaştırma çalışmalarında ram ile okul öncesi eğitim kurumları arasındaki işbirliğine yönelik öğretmen görüşleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/647 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Konferans Öğesi | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY06116 | |
dc.subject | Kaynaştırma | en_US |
dc.subject | Ram, | en_US |
dc.subject | Okul öncesi kurum | en_US |
dc.title | Kaynaştırma çalışmalarında ram ile okul öncesi eğitim kurumları arasındaki işbirliğine yönelik öğretmen görüşleri | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |