Kaynaştırma çalışmalarında ram ile okul öncesi eğitim kurumları arasındaki işbirliğine yönelik öğretmen görüşleri

dc.contributor.authorYılmaz, Hazal
dc.contributor.authorBaran, Sevda
dc.contributor.authorErdaş, Mücahit
dc.contributor.authorYılmaz, Derya
dc.contributor.authorAtay, Betül
dc.contributor.authorAdsız, Vildan
dc.contributor.authorAdar, Murat
dc.contributor.authorOsmanoğlu, Nurşen
dc.date.accessioned2024-07-12T20:31:56Z
dc.date.available2024-07-12T20:31:56Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractBu araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimi ile ilgili görüşleri; okul öncesinde kaynaştırma eğitimi uygulamaları, RAM ile yapılan işbirliği, ortaya çıkan sorunlar, sorunların çözümü ve önerilerine yönelik öğretmen görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya ilkokullarına bağlı anasınıflarında görev yapan öğretmenler(2) ve bağımsız anaokullarında görev yapan öğretmenler(8) katılmıştır. Araştırma verileri görüşme formaları yoluyla toplanmıştır ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin kaynaştırma eğitimine yönelik bakış açıları uygulamalarına yönelik hazırlıklar yaptıkları, bu hazırlıklar kapsamında bazı kişilerden destek aldıkları belirlenmiştir. Yine hazırlık kapmasında okul rehber öğretmenlerinin rehberlik ettikleri görülmüştür. Görüşlere göre kaynaştırma uygulamalarında çeşitli sorunlar yaşandığı ve bu sorunlara ebeveynler, öğrenciler, öğretmenler ve eğitim ortamlarının kaynaklık ettiği görülmüştür. Sorunların çözümüne yönelik Öğretmenlerin toplantılar, bireysel görüşmeler ve sınıf içi etkinlikler düzenlediği, rehber öğretmenlerin ise seminerlerle aileleri bilgilendirdikleri belirlenmiştir. Tüm katılımcılar kaynaştırma uygulamaları kapsamında bilgi yetersizliğinin giderilmesi yönünde öneri bildirmişlerdir.en_US
dc.identifier.citationYılmaz, H., Baran, S., Erdaş, M., Yılmaz, D., Atay, B., Adsız, V., Adar, M., Osmanoğlu, M. (2019). Kaynaştırma çalışmalarında ram ile okul öncesi eğitim kurumları arasındaki işbirliğine yönelik öğretmen görüşleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/647
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06116
dc.subjectKaynaştırmaen_US
dc.subjectRam,en_US
dc.subjectOkul öncesi kurumen_US
dc.titleKaynaştırma çalışmalarında ram ile okul öncesi eğitim kurumları arasındaki işbirliğine yönelik öğretmen görüşlerien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar