Öğretmenlerin psikolojik şiddet (Mobbing) algıları (İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde bulunan Anadolu İmam Hatip Liselerinde bir tarama)

dc.contributor.advisorTemel, Ali
dc.contributor.authorBeyazıt Önel, Bahar
dc.date.accessioned2024-07-12T22:22:23Z
dc.date.available2024-07-12T22:22:23Z
dc.date.issued2015en_US
dc.date.submitted2015en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırma ileİstanbul iliKüçükçekmece ilçesinde bulunandört Anadolu İmam Hatip Lisesinde görev yapan öğretmenlerinmobbinge maruz kalma algısının yaygınlığı, mobbinge maruz kalma algıları,mobbingin çeşitli boyutlarda nasıl yoğunlaştığı ve maruz kaldıkları mobbingin tür ve sıklık algılarıöğretmenlerin kişisel özelliklerine göre nasıl farklılaştığı incelenmiştir. Araştırma grubunu oluşturan153 öğretmenden alınan verilere göre öğretmenler değişen tür ve yoğunluklarda mobbingdavranışlarına maruz kaldıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenler en çok mobbinginsosyal ilişkilerden yalıtma boyutunaen az ise doğrudan sağlığa saldırıda boyutuna maruz kaldıklarını belirtmişlerdir. Genellikle yaşları büyük, tecrübeli ve görev yaptığı okuldaki hizmet süresi az olan ve genç, tecrübesiz öğretmenlerin bu davranışlara daha çok maruz kaldıkları tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis research was carried out in Religious Vocational High Schools in Küçükçekmece town in Istanbul to explore the frequency of the teachers' perception of exposure to mobbing, how their perception of exposure to mobbing increases in various dimensions of mobbing, and how the type and frequency perceptions of mobbing they are exposed to differs according to personal characteristics. According to the data collected from 153 teachers who form the research group, the teachers stated that they were exposed to mobbing attitudes in changing forms and density. The teachers emphasized that they were mainly exposed to mobbing in terms of revealing itself and inhibiting communication, and also indicated that they were the least exposed to mobbing in terms of direct attacks to health. It was mainly established that the senior and more experienced teachers and the young, unexperienceteachears who have a shorter terms of service in their schools were exposed to such attitudes.en_US
dc.identifier.citationBeyazıt Önel, B. (2015). Öğretmenlerin psikolojik şiddet (Mobbing) algıları (İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde bulunan Anadolu İmam Hatip Liselerinde bir tarama) / Teachers of psychological violence (mobbing) perceptions. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10994
dc.institutionauthorBeyazıt Önel, Baharen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT1021en_US
dc.subjectMobbingen_US
dc.subjectLiseen_US
dc.subjectİmam hatip lisesien_US
dc.subjectMobbingen_US
dc.subjectHihg schoolen_US
dc.subjectRelious schoolen_US
dc.titleÖğretmenlerin psikolojik şiddet (Mobbing) algıları (İstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde bulunan Anadolu İmam Hatip Liselerinde bir tarama)en_US
dc.title.alternativeTeachers of psychological violence (mobbing) perceptionsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Bahar_Beyazıt_Öğretmenlerin_Psikoloji_Şiddet.pdf
Boyut:
1.8 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam metin / Full text