Uzaktan eğitimin yönetimi, dünü bugünü ve geleceği
dc.authorid | 0000-0001-5381-5383 | en_US |
dc.contributor.editor | Taşçı, Deniz | |
dc.contributor.editor | Yalçınkaya, Akansel | |
dc.contributor.editor | Karasar, Şahin | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T21:18:48Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T21:18:48Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.department | Rektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınları | en_US |
dc.description.abstract | Eğitimde adeta dijital seferberlik ilan edilen COVID-19 pandemisi günleri yavaş yavaş geride kalırken bu zor sürece damga vuran uzaktan eğitim uygulamalarının yalnızca kriz dönemleriyle sınırlı çalışmalar olmadığı açıktır. Eğitime erişimde sürdürülebilirlik ilkesi ışığında uzaktan eğitim uygulamalarının, hibrit ve yüz yüze eğitim fırsatlarıyla bütünlüklü bir yapı oluşturarak duygusal ve rasyonel fayda ekseninde yeni kapılar açtığı malumumuzdur. Çevrimiçi platformların, kişiye özel deneyimlere imkan tanımasıyla bağımsız öğrenebilme becerisi gelişmekte ve “okul”, duvarlar arasından çıkmaktadır. Bu bağlamda da uzaktan eğitim uygulamalarının eğitimin devamlılığını her koşulda sağlamanın ötesinde bir misyonu vardır. Eğitim öğretim etkinliklerinin başarılı olmasının; “çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerinin hayata geçirilmesine, teknolojinin öğretim süreçlerine entegrasyonuna ve bununla beraber de süreçte yer alan bireylerin iletişim becerilerine” (Aydın, 2011) bağlı olduğu unutulmamalıdır. Çevrimiçi eğitim, çağın vazgeçilmezidir. Netice olarak araçlar değişir, gelişir ama amaç, bilimsel çalışmadır, bilime katkı yapmaktır. Bu anlayışla ders tasarımlarında tüm paydaşların, eğitim alanında yaşanan dönüşümü içselleştirmesi suretiyle nice başarılara imza atılacağı şüphesizdir. MEB 2023 Eğitim Vizyonu; insanı, hak ettiği biçimde eğitimin gündemine taşıma gerekliliğine değinir. Eğitimciler, amaçların gerçekleştirilebilmesi için gelenekten geleceğe uzanan yaklaşımla gençlere rehberlik etmelidir. Bu çerçeveden bakıldığında, Değerli Hocalarımız Prof. Dr. Deniz Taşcı ve Doç. Dr. Akansel Yalçınkaya editörlüğünde okuyucuyla buluşan bu kitap, gelenekten geleceğe uzanan yolda yüzyıla damga vuran uzaktan eğitim çalışmalarına ayna tutması bakımından son derece önemlidir. Alanında uzman kıymetli kalemlerin katkıda bulunduğu; “Uzaktan Eğitim Yönetimi: Dünü, Bugünü ve Geleceği” adlı bu değerli eserin; öğrenme arzusu güçlü, manevi değerlerini, tarihini ve kültürünü bilen nesiller yetiştirmek üzere yaptığımız çalışmalara önemli katkılar sağlayacağına ve uzaktan eğitim konusunda zihinlerde yeni pencereler açacağına olan inancımla süreçte emeği geçen yazarları ayrı ayrı kutluyor, keyifli okumalar diliyorum. | en_US |
dc.identifier.citation | Karasar, Ş., Yalçınkaya, A. ve Taşçı, D. (Ed.). (2021). Uzaktan eğitimin yönetimi, dünü bugünü ve geleceği. İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları. | en_US |
dc.identifier.uri | 978-605-2124-49-9 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/5013 | |
dc.institutionauthor | Karasar, Şahin | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi Yayınları | en_US |
dc.relation.ispartof | Uzaktan eğitimin yönetimi, dünü bugünü ve geleceği | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Kitap | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.snmz | KY05343 | |
dc.title | Uzaktan eğitimin yönetimi, dünü bugünü ve geleceği | en_US |
dc.type | Book | |
dspace.entity.type | Publication |