Okul öncesi eğitimde velilerin kaynaştırmaya karşı tutumları
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Erken çocukluk deneyimleri yaşamın sonraki dönemleri için büyük öneme sahiptir. Bu dönemde oluşan değer yargılar bireylerin hayatları boyunca sergileyecekleri davranışları, seçim ve kararlarını etkileyebilmektir. Bu nedenle, erken çocuklukta çocukların içinde bulundukları çevreyi özenle biçimlendirmek gerekmektedir. Çocukların farklılıkları anlamlandırması açısından bu döneme yapılan yatırımlar toplumun inşasında büyük öneme sahiptir. Çocukların çevresini biçimlendirmek ve toplumu inşa etmekte en büyük sorumluluk ailenindir. Ailenin ilgileri çocuğun ilgileri, değerleri çocuğun değerleri, önyargıları çocuğun önyargıları olabilmektir. Çocuğun ailesinden sonra karşılaştığı sosyal çevre ise okul öncesi eğitimdir. Ailenin çocuğun sosyal çevresindeki farklılıklara tutumunu belirlemek için bu çalışma yürütülmüştür. Okul öncesi eğitimde çocukların karşılaşabileceği farklılıklardan biri kaynaştırma eğitimidir. Özel gereksinimli öğrencilerin normal gelişim gösteren akranlarının bulunduğu sınıflarda eğitim almasına kaynaştırma denmektedir. Bu çalışma, velilerin okul öncesi dönemde kaynaştırma eğitimi ile ilgili görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi eğitim, Özel eğitim, Çocuk ve aile, Kaynaştırma
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Şakar, S., Adagideli, F. H. (2019). Okul öncesi eğitimde velilerin kaynaştırmaya karşı tutumları. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.