Okul öncesi eğitimde velilerin kaynaştırmaya karşı tutumları

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Erken çocukluk deneyimleri yaşamın sonraki dönemleri için büyük öneme sahiptir. Bu dönemde oluşan değer yargılar bireylerin hayatları boyunca sergileyecekleri davranışları, seçim ve kararlarını etkileyebilmektir. Bu nedenle, erken çocuklukta çocukların içinde bulundukları çevreyi özenle biçimlendirmek gerekmektedir. Çocukların farklılıkları anlamlandırması açısından bu döneme yapılan yatırımlar toplumun inşasında büyük öneme sahiptir. Çocukların çevresini biçimlendirmek ve toplumu inşa etmekte en büyük sorumluluk ailenindir. Ailenin ilgileri çocuğun ilgileri, değerleri çocuğun değerleri, önyargıları çocuğun önyargıları olabilmektir. Çocuğun ailesinden sonra karşılaştığı sosyal çevre ise okul öncesi eğitimdir. Ailenin çocuğun sosyal çevresindeki farklılıklara tutumunu belirlemek için bu çalışma yürütülmüştür. Okul öncesi eğitimde çocukların karşılaşabileceği farklılıklardan biri kaynaştırma eğitimidir. Özel gereksinimli öğrencilerin normal gelişim gösteren akranlarının bulunduğu sınıflarda eğitim almasına kaynaştırma denmektedir. Bu çalışma, velilerin okul öncesi dönemde kaynaştırma eğitimi ile ilgili görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi eğitim, Özel eğitim, Çocuk ve aile, Kaynaştırma

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Şakar, S., Adagideli, F. H. (2019). Okul öncesi eğitimde velilerin kaynaştırmaya karşı tutumları. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.