Okul öncesi eğitimi lisans programı ile çocuk gelişimi önlisans programı son sınıf öğrencilerinin stres belirti düzeylerinin incelenmesi: Afyon Kocatepe Üniversitesi örneği

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Okul Öncesi Eğitimi lisans programı son sınıf öğrencileri normal ders yüklerinin yanı sıra Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde öğretmen olarak atanabilmek için sınavlara hazırlanmakta ve aynı zamanda haftada yarım gün anaokullarına uygulamaya gitmektedirler. Çocuk Gelişimi önlisans programı son sınıf öğrencileri de benzer yoğunluk altında lisans programına geçiş için sınavlara hazırlık sürecinde şikayetlerini dile getirmektedir. Her iki program öğrencileri de stres altında olduklarını sözlü olarak ifade etmektedirler. Bu doğrultuda, bu çalışma Afyon Kocatepe Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi lisans programı son sınıf öğrencileri ile Çocuk Gelişimi önlisans programı son sınıf öğrencilerinin stres belirti düzeylerinin incelenmesini amaçlamaktadır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi eğitimi, Çocuk gelişimi, Öğretmen adayları, Stres belirtileri

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Demirci, E., Nas, G., Işık, İ. (2019). Okul öncesi eğitimi lisans programı ile çocuk gelişimi önlisans programı son sınıf öğrencilerinin stres belirti düzeylerinin incelenmesi: Afyon Kocatepe Üniversitesi örneği. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.