Değerler eğitimi açısından modern eğitimin kökenlerinin eliştirisi
Küçük Resim Yok
Tarih
2021
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Günümüzde dünyanın hemen her yanında egemenliğini ilan eden neoliberalizm, en büyük aşınmayı değerler alanında yaratmakta ve çoğu kereler de yazın dünyasında bu aşınma “yozlaşma” olarak nitelendirilmektedir. Kuşkusuz tarihin hemen her döneminde ve her toplumunda çeşitli düzeylerde yaşanan “yozlaşma”, filozofların da başlıca tartışma konusu olmuş ve kavram farklı kereler tanımlanmaya çalışılmıştır. Bu açıdan tek bir yozlaşma tanımından söz edilemese de, değerlendirme yaparken “değer”in bilinçli bir biçimde gözden kaçırılmasının, değerlendirmelerin “değer” yerine kişisel “fayda”ya uygun biçimde yapılmasının yozlaşma olduğu konusunda filozoflar arasında geniş bir konsensüs oluşmuştur. Bugün siyasal, toplumsal ve küresel konulara ilişkin duyarsızlık, sorumluluk duygusundaki azalma, bağlılıkların salt çıkar birlikteliklerine dönüşmesi, adalet duygusunun yitimi, evrensel değerler yerine yerel sadakat odaklarının yargılarının geçişi ve belki de en önemlisi ekonomik çıkar ya da verimlilik adına insanın araçsal kılınması gibi sorunlar, tüm dünyada entelektüel yazının en baş tartışma odaklarını oluşturmaktadır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Değerler eğitimi, Modern eğitim, Kökenlerinin eleştirisi, Değer, Fayda, Neoliberalizm
Kaynak
Rehberim Felsefe: Eğitime Felsefece Bakışlar
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Tunçel, A. (2021). Değerler eğitimi açısından modern eğitimin kökenlerinin eleştirisi. Rehberim Felsefe: Eğitime Felsefece Bakışlar içinde (99-116. ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.