Değerler eğitimi açısından modern eğitimin kökenlerinin eliştirisi

Küçük Resim Yok

Tarih

2021

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Günümüzde dünyanın hemen her yanında egemenliğini ilan eden neoliberalizm, en büyük aşınmayı değerler alanında yaratmakta ve çoğu kereler de yazın dünyasında bu aşınma “yozlaşma” olarak nitelendirilmektedir. Kuşkusuz tarihin hemen her döneminde ve her toplumunda çeşitli düzeylerde yaşanan “yozlaşma”, filozofların da başlıca tartışma konusu olmuş ve kavram farklı kereler tanımlanmaya çalışılmıştır. Bu açıdan tek bir yozlaşma tanımından söz edilemese de, değerlendirme yaparken “değer”in bilinçli bir biçimde gözden kaçırılmasının, değerlendirmelerin “değer” yerine kişisel “fayda”ya uygun biçimde yapılmasının yozlaşma olduğu konusunda filozoflar arasında geniş bir konsensüs oluşmuştur. Bugün siyasal, toplumsal ve küresel konulara ilişkin duyarsızlık, sorumluluk duygusundaki azalma, bağlılıkların salt çıkar birlikteliklerine dönüşmesi, adalet duygusunun yitimi, evrensel değerler yerine yerel sadakat odaklarının yargılarının geçişi ve belki de en önemlisi ekonomik çıkar ya da verimlilik adına insanın araçsal kılınması gibi sorunlar, tüm dünyada entelektüel yazının en baş tartışma odaklarını oluşturmaktadır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Değerler eğitimi, Modern eğitim, Kökenlerinin eleştirisi, Değer, Fayda, Neoliberalizm

Kaynak

Rehberim Felsefe: Eğitime Felsefece Bakışlar

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Tunçel, A. (2021). Değerler eğitimi açısından modern eğitimin kökenlerinin eleştirisi. Rehberim Felsefe: Eğitime Felsefece Bakışlar içinde (99-116. ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.