Koflaşmış doğrular terennümcüleri ve düşünce özgürleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2016
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Süleyman Demirel Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Özgürlük, özellikle düşünce özgürlüğü, çok uzun zamandan beri insanların en büyük özlemidir. Hemen herkes ona sahip olmayı ister ama çok az sayıda insan, özgür bir zihnin kaynağını ve nedenini düşünür. Ancak, birinin, düşüncelerini özgürce ifade edebilmek için, her şeyden önce değer yargılarına ve kalıplaşmış inançlara dayanmayan, kendine özgü düşüncelere sahip olması gerekmektedir. Jean-Jacques Rousseau ve John Locke, düşünceleriyle felsefe tarihinde iz bırakmış ve toplumu önemli derecede etkilemiş iki önemli filozoftur. Bu makale, Immanuel Kant’ın aydınlanma düşüncesi ışığında, John Locke ve JeanJacques Rousseau’nun çocuk eğitimiyle ilgili düşüncelerini karşılaştırarak, aydınlanmış bir zihin oluşturmanın en iyi yöntemini araştırmaya çalışacaktır.
Liberty, particularly freedom of thought has been the highest aspiration of the people for a long time. Almost everybody wants to have it, but very few number of people think about the source and reason of a free mind. However, in order to be able to declare his/her thoughts liberally, primarily one must have his/her own unique thoughts which are not based on value judgements and stereotyped beliefs. Jean-Jacques Rousseau and John Locke are two of the most important philosophers who left their marks in the history of philosophy and significantly influenced the society with their thoughts. This paper will try to explore the best method to form an enlightened mind by comparing John Locke’s and JeanJacques Rousseau’s thoughts on childhood education with the idea of enlightment in Immanuel Kant’s work.
Liberty, particularly freedom of thought has been the highest aspiration of the people for a long time. Almost everybody wants to have it, but very few number of people think about the source and reason of a free mind. However, in order to be able to declare his/her thoughts liberally, primarily one must have his/her own unique thoughts which are not based on value judgements and stereotyped beliefs. Jean-Jacques Rousseau and John Locke are two of the most important philosophers who left their marks in the history of philosophy and significantly influenced the society with their thoughts. This paper will try to explore the best method to form an enlightened mind by comparing John Locke’s and JeanJacques Rousseau’s thoughts on childhood education with the idea of enlightment in Immanuel Kant’s work.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Zihin, eğitim, çocuk, düşünce özgürlüğü, özgürlük, Mind, education, child, freedom of thought, liberty
Kaynak
FLSF (Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi)
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
21
Künye
Coşkun Özüaydın, Bergen. Maltepe Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, Felsefe Bölümü, İstanbul-Türkiye.