Okul öncesi dönemdeki çocukların aile içi iş bölümüne yönelik toplumsal cinsiyet rolleri algısının ilişkisi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Araştırma çocukların cinsiyet rol algılarının oluşmasında çocukların model aldıkları ailelerin ev içindeki iş bölümüyle ilişkisini açıklamak amacıyla belirlenmiştir. Çocukların ilk öğrenme ortamı aile olduğu için ailenin bilinçli ya da bilinçsiz olarak yaptığı davranışları çocuklar taklit ederek sorgulamadan kabul ettiği görülmüştür. Bu yüzden ailelerin davranışları toplumsal cinsiyetçiliğe yönelik ise çocuk bu davranışı, düşünceyi sorgulamadan kabul etmektedir. Bu araştırma çocukların aile içi iş bölümüne yönelik ailelerinde görmüş oldukları rollerin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin yansımasını belirlenmede önem taşımaktadır. Çocuk ailenin yaptığı davranışları, söylediği sözleri model alarak öğrenir. Bu yüzden çocuğun cinsiyet algısının oluşmasında ailenin büyük önemi vardır ve ailenin eğitim, çalışma ve 0-18 yaş aralığında yerleşim yeri toplumsal cinsiyet algısı düşüncelerini değişmesine neden olur. Ailenin bu etkenlerden oluşmuş düşünceleri aile içi iş bölümüne de yansımaktadır.Bu yüzden aile, çocuğun toplumsal cinsiyet algısının aile içi iş bölümüne yansımasını tespit etmek için önemlidir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Toplumsal cinsiyet rol algısı, Aile içi iş bölümü, Okul öncesi dönem
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Mendiz, F., Ertem, G., Bozyiyit, R., Şara Hürsoy, P. ve Şeker, P. T. (2019). Okul öncesi dönemdeki çocukların aile içi iş bölümüne yönelik toplumsal cinsiyet rolleri algısının ilişkisi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.