Okul öncesi dönemdeki çocukların aile içi iş bölümüne yönelik toplumsal cinsiyet rolleri algısının ilişkisi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Araştırma çocukların cinsiyet rol algılarının oluşmasında çocukların model aldıkları ailelerin ev içindeki iş bölümüyle ilişkisini açıklamak amacıyla belirlenmiştir. Çocukların ilk öğrenme ortamı aile olduğu için ailenin bilinçli ya da bilinçsiz olarak yaptığı davranışları çocuklar taklit ederek sorgulamadan kabul ettiği görülmüştür. Bu yüzden ailelerin davranışları toplumsal cinsiyetçiliğe yönelik ise çocuk bu davranışı, düşünceyi sorgulamadan kabul etmektedir. Bu araştırma çocukların aile içi iş bölümüne yönelik ailelerinde görmüş oldukları rollerin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin yansımasını belirlenmede önem taşımaktadır. Çocuk ailenin yaptığı davranışları, söylediği sözleri model alarak öğrenir. Bu yüzden çocuğun cinsiyet algısının oluşmasında ailenin büyük önemi vardır ve ailenin eğitim, çalışma ve 0-18 yaş aralığında yerleşim yeri toplumsal cinsiyet algısı düşüncelerini değişmesine neden olur. Ailenin bu etkenlerden oluşmuş düşünceleri aile içi iş bölümüne de yansımaktadır.Bu yüzden aile, çocuğun toplumsal cinsiyet algısının aile içi iş bölümüne yansımasını tespit etmek için önemlidir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Toplumsal cinsiyet rol algısı, Aile içi iş bölümü, Okul öncesi dönem

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Mendiz, F., Ertem, G., Bozyiyit, R., Şara Hürsoy, P. ve Şeker, P. T. (2019). Okul öncesi dönemdeki çocukların aile içi iş bölümüne yönelik toplumsal cinsiyet rolleri algısının ilişkisi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.