Spor faaliyetlerine katılan lise öğrencilerinin sportif sorunlarla başa çıkma becerileri ile akademik güdülenmeleri ve akademik başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2022
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Araştırmanın temel amacı spor faaliyetlerine katılan lise öğrencilerinin sportif sorunlarla başa çıkma becerileri ile akademik güdülenmeleri ve akademik başarıları arasındaki ilişkileri belirlemektir. Bu amaçla, 344 lise öğrencisine Sportif Sorunlarla Başa Çıkma Envanteri – 26 ve Akademik Güdülenme Ölçeği uygulanmıştır. Sportif sorunlarla başa çıkma puan ortalamalarının cinsiyet değişkeni, spor türü değişkeni ve spora katılım yılı değişkenine göre istatistiki anlamda farklılık göstermediği belirlenmiştir. Sportif sorunlarla başa çıkma puanı ve akademik güdülenme puanı arasında anlamlı düzeyde pozitif yönlü ilişki; sportif sorunlarla başa çıkma puanı ve akademik başarı arasında anlamlı düzeyde pozitif yönlü ilişki olduğu saptanmıştır. Sportif sorunlarla başa çıkma becerileri puanlarının akademik başarı değişkeni ve akademik güdülenme puanlarını anlamlı düzeyde yordadığı belirlenmiştir. Sportif sorunlarla başa çıkma becerileri puanları akademik güdülenme puanlarının varyansının %45’ini; akademik başarı değişkeni varyansının %8’ini açıklamaktadır.
The main purpose of the research is to determine the relationships between the athletic coping skills, academic motivation and academic success of high school students participating in sports activities. For this purpose, the Athletic Coping Skills Inventory – 26 and the Academic Motivation Scale were administered to 344 high school students. It was determined that the mean scores of athletic coping skills did not differ statistically according to the variable of gender, type of sport and year of participation in sport. It was determined that there was a positive correlation between the scores of athletic coping skills and the scores of academic motivation. It was found that there was a positive correlation between the scores of athletic coping skills and academic achievement. It was determined that the scores of athletic coping skills significantly predicted the academic achievement variable and academic motivation scores. The scores of athletic coping skills explains 45% of the variance of academic motivation scores; explains 8% of the variance of the academic achievement variable.
The main purpose of the research is to determine the relationships between the athletic coping skills, academic motivation and academic success of high school students participating in sports activities. For this purpose, the Athletic Coping Skills Inventory – 26 and the Academic Motivation Scale were administered to 344 high school students. It was determined that the mean scores of athletic coping skills did not differ statistically according to the variable of gender, type of sport and year of participation in sport. It was determined that there was a positive correlation between the scores of athletic coping skills and the scores of academic motivation. It was found that there was a positive correlation between the scores of athletic coping skills and academic achievement. It was determined that the scores of athletic coping skills significantly predicted the academic achievement variable and academic motivation scores. The scores of athletic coping skills explains 45% of the variance of academic motivation scores; explains 8% of the variance of the academic achievement variable.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Sportif sorunlarla başa çıkma becerileri, Akademik güdülenme, Akademik başarı, Athletic coping skills, Academic motivation, Academic success
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Hızıroğlu, U. C. (2022). Spor faaliyetlerine katılan lise öğrencilerinin sportif sorunlarla başa çıkma becerileri ile akademik güdülenmeleri ve akademik başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi / Examining of the relationships between the athletic coping skills, academic motivation and academic achievement of high school students participating in sports activities. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.