Covid-19 sürecinde çevrimiçi ikinci el ürün alışverişine yönelik tutum ve satın alma niyeti üzerine bir araştırma

Küçük Resim Yok

Tarih

2021

Yazarlar

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Aksaray Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

COVID-19 süreci insanların yaşam tarzında birtakım değişikliklere yol açmış ve özellikle bireyleri çevrimiçi alışverişe yönlendirmiştir. Çevrimiçi alışverişin tüketiciler tarafından yaygın ve hızlı bir şekilde benimsenmesi ile birlikte ikinci el alışveriş için de çevrimiçi platformlar önemli bir seçenek halini almıştır. Bu çalışmada tüketicilerin ikinci el çevrimiçi alışverişinde algıladıkları kullanışlılık, kullanım kolaylığı, hijyen, teslimat, güvenlik ve fiyat değişkenlerinin çevrimiçi alışveriş tutumu ve ikinci el satın alma niyeti üzerindeki etkisi üzerinde durulmaktadır. Çevrimiçi anket yöntemiyle 467 tüketiciden toplanan veri PLS-SEM Kısmi En Küçük Kareler Yapısal Eşitlik Modellemesi ile incelenmiştir. Araştırma sonucuna göre çevrimiçi ikinci el alışverişe yönelik tutumda tüketicilerin güvenlik, fiyat ve kullanışlılığa yönelik algılarının anlamlı etkisi tespit edilmiştir. Buna karşın, hijyen, teslimat ve kullanım kolaylığı değişkenleri için benzer bir etki görülmemiştir. Araştırmanın diğer bir sonucu ise ikinci el alışverişe yönelik tutumun satın alma niyeti üzerinde belirleyici olduğudur.
The COVID-19 process has led to a number of changes in people's lifestyles, and especially individuals have led to online shopping. With the widespread and rapid adoption of online shopping by consumers, online platforms have become an important option for second-hand shopping. This study focuses on the effects of convenience, ease of use, hygiene, delivery, security and price variables perceived by consumers in second hand online shopping on online shopping attitude and second-hand purchase intention. Data collected from 467 consumers by online survey method was analyzed by PLS-SEM Partial Least Squares Structural Equation Modeling. According to the results of the research, a significant effect of consumers' perceptions of safety, price and usefulness on attitudes towards online second-hand shopping was determined. However, a similar effect was not seen for the hygiene, delivery and ease of use variables. Another result of the research is the critical role of the attitude towards second-hand shopping on purchase intention.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

COVID-19, İkinci el ürün alışverişi, Satın alma niyeti, COVID-19, Second-hand products shopping, Purchase intention

Kaynak

Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

13

Sayı

2

Künye

Telli, S. G., Aydın, S. ve Gezmişoğlu Şen, D.(2021).Covid-19 sürecinde çevrimiçi ikinci el ürün alışverişine yönelik tutum ve satın alma niyeti üzerine bir araştırma / A study on the attitude and purchase intention towards online second-hand products shopping during covid-19. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(2), ss. 11-22.