Knowledge, attitude and practıice of first aid among primary school teachers in petaling jaya
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
INTRODUCTION: Primary school students are very prone to injuries and they spend more than half of their time in school. Every year, there will definitely be cases of in-school injuries and the students’ lives are at risk. During school hours, the immediate guardian for students will be the teachers and if anything goes wrong, teachers will be the front lines to the rescue, teachers act as a life savior. A few second means life or death in severe situations. First aid knowledge among teachers could help reduce harm to the victim. OBJECTIVE: To assess the knowledge, attitude, and practice of first aid among primary school teachers in Petaling Jaya, Selangor, Malaysia. Methodology: A cross-sectional quantitative survey was conducted from July to October 2017 in four (4) primary school at Petaling Jaya, Selangor, Malaysia using clustered random sampling method. Data were collected using pretested, structured self-administered questionnaires consisting of knowledge, attitude and practice questions. Descriptive and Chisquare analysis was done on the results using the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) version 25. RESULT: A total of 124 participants from selected primary schools in Petaling Jaya participated in this study. Most of the participants were female and most (98.4%) have heard the term First Aid before. Among all 124 participants, 77.4% have good knowledge and the rest (22.6%) have poor knowledge.108 teachers agreed that bleeding is one of the most common injuries that need first aid. Majority of the teachers chose media (64.5%), books (62.9%) and health care institutions (41.1%) as their source of knowledge for first aid. There was a significant association between knowledge and training experience of teachers (p<0.05). CONCLUSION: In conclusion, the findings from this study would suggest more pieces of training for teachers in order for them to be more knowledgeable about First Aid. In addition to that, knowledge of First Aid should be widely spread through the media as well as through books as teachers prefer these sources in regards to First Aid.
GIRIŞ: İlk öğretim okulu öğrencileri yaralanmalara yatkındır ve zamanlarının yarısından fazlasını okulda geçirirler. Her yıl okulda öğrencilerin kesinlikle yaralanma riskleri ve hayatlarının tehlikede olacağı durumlar oluşmaktadır. Okul saatleri boyunca, öğrenciler için acil koruyucu öğretmen olmalı ve eğer bir şeyler ters giderse, öğretmenler duruma ilk müdahale edenler olmalı, öğretmenler hayat kurtarıcı gibi davranacak. Birkaç saniyelik müdahale hayatla yaşam arasında ki fark olabilir. Öğretmenlerin ilk yardım bilgisi mağdurların daha fazla incinmesini engeller. AMAÇ: Malezya Petaling Jaya, Selangor’daki ilkokul öğretmenleri arasındaki ilk yardım bilgisi, tutumu ve pratiğini değerlendirmek. Metodoloji: Temmuz - Ekim 2017 arasında kümelenmiş rastgele örnekleme yöntemi kullanılarak Petaling Jaya, Selangor, Malezya’daki dört (4) ilkokulda enine kesitsel bir nicel araştırma yapılmıştır. Toplanan veriler, bilgi, tutum ve pratik sorulardan oluşan bilgilerle, anketlerle ön değerlendirme yapılmıştır. SPSS versiyon 25 kullanılarak sonuçlar analiz edilmiştir. SONUÇ: Bu çalışmaya Petaling Jaya’daki seçilen ilk okullardan toplam 124 kişi katılmıştır. Katılımcıların çoğu kadındı ve çoğu (% 98.4) ilk yardım terimini daha önce duymuştu. 124 katılımcının tümü içinde,% 77.4’ü iyi bilgiye sahipken, geri kalanı (% 22.6) yetersiz bilgiye sahipti. 108 öğretmen kanamanın ilk yardım gerektiren en yaygın yaralanmalardan biri olduğunu konusunda hemfikirdi. Öğretmenlerin çoğunluğu ilk yardım için bilgi kaynağı olarak; medya (% 64,5), kitaplar (% 62,9) ve sağlık kurumlarını (% 41,1) seçmişti. Öğretmenlerin bilgi ve eğitim tecrübeleri arasında anlamlı bir ilişki vardı (p <0.05). ÇIKARIMLAR: Sonuç olarak, bu çalışmadan elde edilen bulgular, İlkyardım hakkında daha fazla bilgi sahibi olmaları için öğretmenler için daha fazla eğitim önerisi getirecektir. Buna ek olarak, İlkyardım bilgisi, öğretmenlerin İlkyardım ile ilgili olarak bu kaynakları tercih etmeleri nedeniyle, medya yoluyla olduğu kadar kitaplar yolu da tercih edilmelidir.
GIRIŞ: İlk öğretim okulu öğrencileri yaralanmalara yatkındır ve zamanlarının yarısından fazlasını okulda geçirirler. Her yıl okulda öğrencilerin kesinlikle yaralanma riskleri ve hayatlarının tehlikede olacağı durumlar oluşmaktadır. Okul saatleri boyunca, öğrenciler için acil koruyucu öğretmen olmalı ve eğer bir şeyler ters giderse, öğretmenler duruma ilk müdahale edenler olmalı, öğretmenler hayat kurtarıcı gibi davranacak. Birkaç saniyelik müdahale hayatla yaşam arasında ki fark olabilir. Öğretmenlerin ilk yardım bilgisi mağdurların daha fazla incinmesini engeller. AMAÇ: Malezya Petaling Jaya, Selangor’daki ilkokul öğretmenleri arasındaki ilk yardım bilgisi, tutumu ve pratiğini değerlendirmek. Metodoloji: Temmuz - Ekim 2017 arasında kümelenmiş rastgele örnekleme yöntemi kullanılarak Petaling Jaya, Selangor, Malezya’daki dört (4) ilkokulda enine kesitsel bir nicel araştırma yapılmıştır. Toplanan veriler, bilgi, tutum ve pratik sorulardan oluşan bilgilerle, anketlerle ön değerlendirme yapılmıştır. SPSS versiyon 25 kullanılarak sonuçlar analiz edilmiştir. SONUÇ: Bu çalışmaya Petaling Jaya’daki seçilen ilk okullardan toplam 124 kişi katılmıştır. Katılımcıların çoğu kadındı ve çoğu (% 98.4) ilk yardım terimini daha önce duymuştu. 124 katılımcının tümü içinde,% 77.4’ü iyi bilgiye sahipken, geri kalanı (% 22.6) yetersiz bilgiye sahipti. 108 öğretmen kanamanın ilk yardım gerektiren en yaygın yaralanmalardan biri olduğunu konusunda hemfikirdi. Öğretmenlerin çoğunluğu ilk yardım için bilgi kaynağı olarak; medya (% 64,5), kitaplar (% 62,9) ve sağlık kurumlarını (% 41,1) seçmişti. Öğretmenlerin bilgi ve eğitim tecrübeleri arasında anlamlı bir ilişki vardı (p <0.05). ÇIKARIMLAR: Sonuç olarak, bu çalışmadan elde edilen bulgular, İlkyardım hakkında daha fazla bilgi sahibi olmaları için öğretmenler için daha fazla eğitim önerisi getirecektir. Buna ek olarak, İlkyardım bilgisi, öğretmenlerin İlkyardım ile ilgili olarak bu kaynakları tercih etmeleri nedeniyle, medya yoluyla olduğu kadar kitaplar yolu da tercih edilmelidir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
First aid, Kap, Primary school, Teachers, Malaysia, Acil yardım, İlköğretimokulu, Öğretmenler, Malezya
Kaynak
Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Yunos, R. (2019). Knowledge, attitude and practıice of first aid among primary school teachers in petaling jaya / Petalajaya’da ilköğretım okulu öğretmenlerinden ilk yardım bilgisi, tutum ve uygulama. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi.