Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının internetin çocukların sosyal hayatındaki yerine yönelik görüşlerinin incelenmesi (okul öncesi öğretmen adaylarına yönelik bir çalışma)

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırmanın amacı; okul öncesi çağındaki 3-6 yaş arası çocukların internet kullanım alışkanlıklarını, bu alışkanlıklarının sosyal hayatındaki yerine yönelik okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesine ilişkin bilgiler sunmaktır. Bu görüşlerin incelenmesi için öğretmen adaylarının çocuk, internet ve internetin çocuğun sosyal hayatındaki yerine yönelik düşünceleri gerekmektedir. Çünkü internet içerikleri, bir yandan çocukların bilgiye erişimlerini, problem çözme, yaratıcılık, analitik düşünme gibi kişisel gelişimlerini destekleyen teknolojik bir mucize olarak görülürken; diğer yandan aşırı, kontrolsüz, amacı dışında ve bilinçsiz kullanım yönü ile endişelere ve korkulara neden olan, kişisel becerilerin gelişmesini olumsuz etkileyen bir araç olarak düşünülmektedir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi, İnternet, Çocuk, Sosyal hayat, Öğretmen adayları

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Tozan, R. M., Tufan, F., Sezgin, M., Özmen, F. ve Arpacı, F. (2019). Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının internetin çocukların sosyal hayatındaki yerine yönelik görüşlerinin incelenmesi (okul öncesi öğretmen adaylarına yönelik bir çalışma). 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.