Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının internetin çocukların sosyal hayatındaki yerine yönelik görüşlerinin incelenmesi (okul öncesi öğretmen adaylarına yönelik bir çalışma)
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu araştırmanın amacı; okul öncesi çağındaki 3-6 yaş arası çocukların internet kullanım alışkanlıklarını, bu alışkanlıklarının sosyal hayatındaki yerine yönelik okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesine ilişkin bilgiler sunmaktır. Bu görüşlerin incelenmesi için öğretmen adaylarının çocuk, internet ve internetin çocuğun sosyal hayatındaki yerine yönelik düşünceleri gerekmektedir. Çünkü internet içerikleri, bir yandan çocukların bilgiye erişimlerini, problem çözme, yaratıcılık, analitik düşünme gibi kişisel gelişimlerini destekleyen teknolojik bir mucize olarak görülürken; diğer yandan aşırı, kontrolsüz, amacı dışında ve bilinçsiz kullanım yönü ile endişelere ve korkulara neden olan, kişisel becerilerin gelişmesini olumsuz etkileyen bir araç olarak düşünülmektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi, İnternet, Çocuk, Sosyal hayat, Öğretmen adayları
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Tozan, R. M., Tufan, F., Sezgin, M., Özmen, F. ve Arpacı, F. (2019). Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının internetin çocukların sosyal hayatındaki yerine yönelik görüşlerinin incelenmesi (okul öncesi öğretmen adaylarına yönelik bir çalışma). 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.