Türkiye ve Finlandiya okul öncesi eğitim sistemlerinin karşılaştırılması

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu çalışmanın amacı Türkiye ve Finlandiya okul öncesi eğitim sistemlerinin karşılaştırılmalı olarak incelenmesidir. Araştırmada okul öncesi eğitimin yaş grubu, eğitimin amacı, iki ülkenin okul öncesi eğitiminin tarihçesi, okullaşma oranı, sınav sistemleri, okulların yönetim şekli, eğitimin finansmanı, okul öncesi eğitim ortamlarının düzenlenmesi, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitliliği, iki ülke tarafından yürütülen aile katılımı çalışmaları, eğitim konusunda yapılmakta olan uygulamalar yönünden iki ülke sistemi karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda Türkiye’de ve Finlandiya’da okul öncesi eğitimi alanında yapılan çalışmalar ayrıntılı bir şekilde karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Finlandiya, Türkiye, Okul öncesi eğitim, Karşılatırmalı eğitim

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Gelebek, B., Uzun, H., Toma, Ş. G. ve Acarlıoğlu, H. (2019). Türkiye ve Finlandiya okul öncesi eğitim sistemlerinin karşılaştırılması. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.