The relationship between critical thinking dispositions and autonomy levels of EFL prep school teachers in Turkey

Küçük Resim Yok

Tarih

2023

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

T.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

This study aimed to find out the levels of teacher autonomy and critical thinking dispositions of EFL teachers working in prep-schools of universities in Turkey, as well as the correlation between these two qualities. Furthermore, the impact of professional experience and level of education on critical thinking dispositions and autonomy levels of participants were also investigated. The respective quantitative data was collected through the application of Teaching Autonomy Scale by Pearson & Hall (1993) and Critical Thinking Disposition Scale by Sosu (2013). Having gathered data from 92 different participants, the obtained results suggested a moderate level of autonomy and critical thinking dispositions of EFL teachers working in prep-schools of four different universities in Turkey, from both foundation and public backgrounds. Furthermore, while no significant correlation between the autonomy levels and duration of professional career was found, between the variables of education level and level of autonomy, there existed a positive correlation, especially for those participants who held a PhD. Finally, in between the rest of the variables examined in the research, including the level of autonomy and critical thinking dispositions of the participants, no significant correlation was found.
Bu araştırma, Türkiye'deki üniversitelerin hazırlık okullarında görev yapan İngilizce öğretmenlerinin öğretmen özerkliği ve eleştirel düşünme yönelimlerinin düzeylerini ve bu iki nitelik arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Ayrıca mesleki deneyim ve eğitim düzeyinin katılımcıların eleştirel düşünme yönelimlerine ve özerklik düzeylerine etkisi de araştırılmıştır. İlgili nicel veriler Pearson ve Hall (1993) tarafından geliştirilen Öğretme Özerkliği Ölçeği ve Sosu (2013) tarafından geliştirilen Eleştirel Düşünme Yönelimi Ölçeği uygulanarak toplanmıştır. 92 farklı katılımcıdan veri toplanarak elde edilen sonuçlar, Türkiye'deki hem vakıf hem de kamu kökenli dört farklı üniversitenin hazırlık okullarında görev yapan yabancı dil öğretmenlerinin orta düzeyde özerklik ve eleştirel düşünme eğilimlerine sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca özerklik düzeyi ile mesleki kariyer süresi arasında anlamlı bir ilişki bulunmazken, eğitim düzeyi ile özerklik düzeyi değişkenleri arasında özellikle doktora sahibi katılımcılar için pozitif yönde bir ilişki bulunmuştur. Son olarak, katılımcıların özerklik düzeyi ve eleştirel düşünme yönelimleri de dahil olmak üzere araştırmada incelenen diğer değişkenler arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Teaching English as a foreign language, Autonomy, Teacher autonomy, Critical thinking, Critical thinking disposition, Yabancı dil olarak İngilizce öğretimi, Özerklik, Öğretmen özerkliği, Eleştirel düşünme, Eleştirel düşünme yönelimi

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Cantez, S. (2023). The relationship between critical thinking dispositions and autonomy levels of EFL prep school teachers in Turkey / Türkiye'deki İngilizce hazırlık okulu öğretmenlerinin eleştirel düşünme yönelimleri ile özerklik düzeyleri arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.