Evidence-based approach in school health nursing

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

School health nursing is recognized as a specialty in the world and in our country. OSH plays an important role in ensuring uninterrupted health services for children and young people. School health nurses provide students with direct health care, leadership in the provision of health services, health promotion, periodic physical examination and health screening, healthy school environment development, health education programs regulation, school health team, cooperation with family and community. task. Increasing chronic diseases in children over the past two decades have increased the need for evidence-based research in school health nursing. The provision and development of the health habits that started in childhood strengthen the foundations of public health and reduces the need for second and tertiary health. The schools that meet the health needs of children and support healthy living and do this through the experienced school health nurse staff will support their students’ academic and personal achievements. According to the National Association of School Nursing (NASN), one of the professional standards in school health nursing is evidence-based practice and research. A number of qualifications based on professional standards have been defined to ensure that these standards are met. These qualifications are provided by the National Association of School Nursing (NASN); to use the evidence-based nursing knowledge together with the findings of the research, to update the school nursing practices by adding new evidence, to take active role in the development of evidence-based practices from research activities in accordance with its position and education level, to collect data, to identify special clinical problems, to take part in the analysis and interpretation of research. . All school health nurses are responsible for advancing evidence-based practices. There are special strategies that nurses need to take care of regardless of their educational backgrounds, research situations, and institutional support situations. These include: following current literature, using electronic health records and standard terminology, creating evidence-based and up-to-date school health policies and guidelines, sharing evidence on school health practices and participating in a research team.
Dünyada ve ülkemizde okul sağlığı hemşireliği bir uzmanlık alanı olarak kabul edilmektedir. OSH çocuk ve gençlere yönelik kapsamlı sağlık hizmetlerinin kesintisiz sağlanmasında önemli bir role sahiptir. Okul sağlığı hemşirelerinin öğrencilere doğrudan sağlık bakımı sunma, sağlık hizmetlerinin sunumunda liderlik yapma, sağlığı geliştirme, periyodik fizik muayene ve sağlık taramaları yapma, sağlıklı okul çevresi geliştirme, sağlık eğitimi programları düzenleme, okul sağlığı ekibi, aile ve toplum ile iş birliği yapma gibi pek çok görevi bulunmaktadır. Çocuklarda son yirmi yılda artan kronik hastalıklar okul sağlığı hizmetlerini okul sağlığı hemşireliğinde kanıta dayalı araştırma ihtiyacını arttırmıştır. Çocukluk döneminde başlayan sağlık alışkanlıklarının yeterliliğinin sağlanması ve geliştirilmesi toplum sağlığı temellerini güçlendirerek ikinci ve üçüncü basamak sağlık ihtiyacını azaltır. Çocukların sağlık ihtiyaçlarını karşılayan ve sağlıklı yaşamı destekleyen ve bunu deneyimli okul sağlığı hemşire kadrosu ile yapan okullar, öğrencilerinin akademik ve kişisel başarılarını destekleyecektir. National Association of School Nursing (NASN)’e göre okul sağlığı hemşireliğinde profesyonel standartlardan biri de kanıta dayalı uygulama ve araştırmadır.Bu standartların karşılanmasını sağlamak için, profesyonel standartlara dayalı bir dizi yeterlilik tanımlanmıştır. Bu yeterlilikler National Association of School Nursing (NASN) tarafından; araştırma bulgularıyla birlikte kanıta dayalı hemşirelik bilgi birikimini kullanma, yeni kanıtları ekleyerek okul hemşireliği uygulamalarını güncelleme, araştırma aktivitelerinden kanıta dayalı uygulamaların gelişiminde konumuna ve eğitim seviyesine uygun olarak etkin rol alma, veri toplama, özel klinik problemleri belirleme, araştırmaların analiz ve yorumlanmasında görev alma olarak belirlenmiştir. Tüm okul sağlığı hemşireleri kanıta dayalı uygulamaların ilerletilmesinde sorumludur. Hemşirelerin eğitim geçmişleri, araştırma yapma durumları, kurumsal destek durumlarına bakılmaksızın ilgilenmeleri gereken özel stratejiler vardır. Bunlar: güncel literatürü takip etmek, elektronik sağlık kayıtlarını ve standart terminolojiyi kullanmak, kanıt temelli ve güncel okul sağlığı politikaları ve rehberleri oluşturmak, okul sağlığı uygulamalarına ilişkin kanıtların paylaşımı ve bir araştırma takımına katılmalıdır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Nursing, School health, Evidence-based approach, Hemşirelik, Okul sağlığı, Kanıta dayalı yaklaşım

Kaynak

Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Ozalp, A. , Duymus, S. , Dost, A. (2019). Evidence-based approach in school health nursing / Okul sağlığı hemşireliğinde kanıta dayalı yaklaşım. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi.