İl ilçe ve köy ilköğretim okullarında fenbilgisi kavramlarının anlaşılma düzeylerinin belirlenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
İl, ilçe, ve köy ilköğretim okullarında fiziksel altyapı, öğretmen yetersizliği ve sosyo-ekonomik faktörlerden dolayı fen öğretimin gerçekleşme düzeyinin farklı olduğu bilinmektedir. Bu farklılığın özelIikle köy ve kasabalarda öğrenim gören öğrencilerin aleyhinde olması öğrencilerin iIerideki eğitimlerini negatif yönde etkileyecektir. Bu çalışmanın amacı fen bilgisi kavramlarının il, ilçe ve köy ilk öğretim okullarındaki anlaşılma düzeyini tespit etmektir. Bu amaç ile Trabzon merkez , ilçe ve köy ilköğretim okulları evreninden seçilen toplam 6 ilköğretim okulunun her birinden 30 öğrenci olmak üzere toplam 180 öğrenci örneklem grup olarak seçildi. Başarı testinin güvenirlik, geçerlik ve madde analizleri yönünden pilot çalışması yapıldı ve test son hali ile örneklem grup üzerine uygulandı. Çalışmada 40 puan barajını ilde öğrencilerin % 83' ü, ilçede %,60' ı, köyde ise % 33' nün geçtiği görüldü. Başarı testine verilen doğru cevapların Bloom Taksonomisinin seviyelerine göre dağılımı incelendiğinde özelIikle köy ve ilçelerde fen bilgisi öğretiminin bilgi seviyesinde kaldığı, ilde anlaşılma düzeyinin daha üst basamaklarda olduğu görüldü. Öğrenim ve başarı seviyesindeki farklılıkta öğretmen faktörünün etkili olabilir,. Fen bilgisi öğretimindeki aksaklıkları gidermeyi amaçlayan çalışmalar planlanırken öğretmen faktörü mutlaka dikkate alınmalıdır.
lt is known that student understanding |evel of science is different from city, town and village primary school because of physical context, teacher deficiency and socio-economic factors. These factors influence students future education. The purpose of this study is determine students understanding level of science concept between city, town and village primary school. The study was carried out 180 students, by selecting 30 students each of the six primary school in city town and village. Pilot study was conducted to tind out reliability, validity and items analysis of achievement test. The test developed after this process was applied to the research sample. Moreover informal interviews were conducted with teachers and students. Data obtained from this study showed that students 83 % of student in city, 60 % in town, 33 % in village passed above the 40 point. The results of achievement test were examined according to the Bloom Taxonomy levels. This is examination showed that students science learning in city found above understanding level whereas this factor in village and town found at knowledge level. These differences may came from teacher factor. This study ends up with the suggestion that should be considered when these kids of studies are planned.
lt is known that student understanding |evel of science is different from city, town and village primary school because of physical context, teacher deficiency and socio-economic factors. These factors influence students future education. The purpose of this study is determine students understanding level of science concept between city, town and village primary school. The study was carried out 180 students, by selecting 30 students each of the six primary school in city town and village. Pilot study was conducted to tind out reliability, validity and items analysis of achievement test. The test developed after this process was applied to the research sample. Moreover informal interviews were conducted with teachers and students. Data obtained from this study showed that students 83 % of student in city, 60 % in town, 33 % in village passed above the 40 point. The results of achievement test were examined according to the Bloom Taxonomy levels. This is examination showed that students science learning in city found above understanding level whereas this factor in village and town found at knowledge level. These differences may came from teacher factor. This study ends up with the suggestion that should be considered when these kids of studies are planned.
Açıklama
Tam metin/Full text
Anahtar Kelimeler
Fen bilgisi kavramları, Anlaşılma düzeyi, İlköğretim, Science conceptions, Primary school, Understanding level
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Çepni, S., Gökdere, M. ve Şan, H. M. (2001). İl ilçe ve köy ilköğretim okullarında fenbilgisi kavramlarının anlaşılma düzeylerinin belirlenmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (75-83 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.