Öğretmen adaylarının etkinlik zamanında yer verdikleri oyun etkinliklerinin incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmada, 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz döneminde öğretmenlik uygulamasına devam eden Adnan Menderes Üniversitesi okul öncesi öğretmenliği bölümü dördüncü sınıf öğrencilerinin günlük eğitim akışlarında, etkinlik zamanı kapsamında yer alan oyun etkinliklerini incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel olarak desenlenen çalışmada, döküman incelemesi yoluyla veriler elde edilmiştir. Oyun etkinliği inceleme formu hazırlanarak uzman görüşüne sunulmuş, bu form doğrultusunda, gönüllü olan toplam 24 dördüncü sınıf öğretmen adayının 11 hafta boyunca hazırladıkları etkinlik planlarında oyun etkinliklerine ne şekilde yer verdikleri incelenmiştir. İncelenen verilerin frekans ve yüzde dağılımları hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının toplam 695 etkinliğin 110’ununda oyun etkinliğine yer verdikleri, bu oyunlardan 108’inin büyük grup etkinliği, 2’sinin bireysel etkinlik olduğu belirlenmiştir. 107 oyunun sınıf içi oyun olduğu, yalnızca üç oyun etkinliğinde ise açık alan oyunlarına yer verildiği görülmüştür. Oyun etkinliklerinden 101’i yapılandırılmış oyun, sekizi yarı yapılandırılmış, birisi de yapılandırılmamış oyundur. 64 adet araçlı oyuna 31 araçsız oyuna, 15 araçta oyuna yer verilmiştir, Oyunların çoğunluğunu (94 oyun) grup oyunu olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, öğretmen adaylarının oyun etkinliklerini büyük grup etkinliği olarak planlandığını, en çok yapılandırılmış oyunlara ve sınıf içi oyunlara yer verildiğini göstermektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Öğretmen adayları, Öğretmenlik uygulaması, Oyun etkinlikleri
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Kurt, B., Akçalı, R. ve Taşır, Y. (2019). Öğretmen adaylarının etkinlik zamanında yer verdikleri oyun etkinliklerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.