Okul öncesi öğretmenlerinin müzik eğitimine yönelik görüşleri

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: İnsan yaşamı için en hızlı ve duyarlı geçirilen dönem olan okul öncesinde, müzik eğitimi için yapılan müzik etkinlikleri çocukların bilişsel, dil, psiko-motor, sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyen çalışmalardır. Araştırmanın temel amacı, okul öncesi eğitimde uygulanan müzik etkinliklerine yönelik öğretmen görüşlerinin ortaya çıkarılmasıdır. Yöntem: Çalışma Sinop il merkezinde devlet okullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin müzik eğitiminde karşılaştıkları sorunlara yönelik görüşlerinin belirlenmesini amaçlayan betimsel bir çalışmadır. Araştırmada; nitel veri toplama yöntemi kullanılmıştır. Sinop il merkezinde bulunan devlet okullarında çalışan 6 okul öncesi öğretmeni bu araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretmenlerin demografik bilgilerini elde etmek ve uygulanan müzik etkinliklerine yönelik karşılaşılan sorunlar üzerine öğretmen görüşlerinin alınması için yedi açık uçlu sorudan oluşan bir görüşme formu kullanılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi, Müzik eğitimi, Erken çocuklukta müzik, Okul öncesi çağ için müzik

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Çınar, K. F. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin müzik eğitimine yönelik görüşleri 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.