Okul öncesi öğretmenlerinin müzik eğitimine yönelik görüşleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: İnsan yaşamı için en hızlı ve duyarlı geçirilen dönem olan okul öncesinde, müzik eğitimi için yapılan müzik etkinlikleri çocukların bilişsel, dil, psiko-motor, sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyen çalışmalardır. Araştırmanın temel amacı, okul öncesi eğitimde uygulanan müzik etkinliklerine yönelik öğretmen görüşlerinin ortaya çıkarılmasıdır. Yöntem: Çalışma Sinop il merkezinde devlet okullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin müzik eğitiminde karşılaştıkları sorunlara yönelik görüşlerinin belirlenmesini amaçlayan betimsel bir çalışmadır. Araştırmada; nitel veri toplama yöntemi kullanılmıştır. Sinop il merkezinde bulunan devlet okullarında çalışan 6 okul öncesi öğretmeni bu araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğretmenlerin demografik bilgilerini elde etmek ve uygulanan müzik etkinliklerine yönelik karşılaşılan sorunlar üzerine öğretmen görüşlerinin alınması için yedi açık uçlu sorudan oluşan bir görüşme formu kullanılmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi, Müzik eğitimi, Erken çocuklukta müzik, Okul öncesi çağ için müzik
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Çınar, K. F. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin müzik eğitimine yönelik görüşleri
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.