Okul öncesi dönemdeki çocukların engelli bireylerin yaşamını kolaylaştırmaya ilişkin görüşlerinin resimler yoluyla incelenmesi
dc.contributor.author | Aydoğdu, Kübra | |
dc.contributor.author | Koral, Serpil | |
dc.contributor.author | Kaya, Berrin | |
dc.contributor.author | Gencer, Elif | |
dc.contributor.author | Yazıcı, Elçin | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:32:41Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:32:41Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.description.abstract | Amaç: Okul öncesi dönemde çocuk, başkalarının farklılıklarını ve kendisinin de başkalarından farklı olduğunu anlamaya başlar. Çocukların yaşamında etkili olacak kişilik özelliklerinin, tutum ve davranışlarının temeli, bu dönemde atılır. Ancak okul öncesi dönemde çocuklar çevrelerindeki farklılıkları hissediyor olsalar da, bu farklılıklara yönelik herhangi bir fikir veya tutum belirlememiş olabilir. Dolayısıyla bu dönemde çocuğa verilecek eğitimin kapsamı, niteliği önemlidir. Özellikle “engellilik” konusunun toplumsal bir konu olduğu düşünüldüğünde; okul öncesi dönemde çocukların bu konuda bilinçlendirilmesi tipik ve atipik çocukların birbirlerini ve kendilerini algılayışları açısından önemli olacağı düşünülmektedir. Böylece, çocukların hem kendi benliklerine hem de engelli bireylere yönelik olumlu tutumlar geliştirmeleri sağlanabilir. Kişiliğin temellerinin de bu dönemde atıldığı düşünülürse; bilinçli yetişecek bireylerin ileride engelli bireylerin yaşadığı sorunlara karşı daha hassas olabilecekleri ve birlikte hareket etme bilincini oluşturabilecekleri, dolayısıyla da günümüzde engellilere yönelik yaşanan pek çok sorunun üstesinden daha kolay gelinebileceği düşünülmektedir. Dolayısıyla normal gelişim gösteren çocukların engelli çocukların yaşamlarını kolaylaştırmaya yönelik farkındalığa sahip olmaları onlara karşı oluşan ya da oluşacak olan tutumların iyileştirebilmesi bakımından son derece önemlidir. Bu nedenle, okul öncesinde çocukların “engelli bireylerin yaşamını kolaylaştırmaya ilişkin görüşlerinin” çok boyutlu olarak ele alınıp incelenmesi gereken bir konudur. Bu çalışmanın amacı, 61-72 aylık çocukların engelli bireylerin yaşamını kolaylaştırmaya ilişkin görüşlerini belirlemektir. | en_US |
dc.identifier.citation | Aydoğdu, K., Koral, S., Kaya, B., Gencer, E. ve Yazıcı, E. (2019). Okul öncesi dönemdeki çocukların engelli bireylerin yaşamını kolaylaştırmaya ilişkin görüşlerinin resimler yoluyla incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/779 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Konferans Öğesi | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY06249 | |
dc.subject | Engelli birey | en_US |
dc.subject | Okul öncesi dönem | en_US |
dc.subject | Çocuk resimleri | en_US |
dc.title | Okul öncesi dönemdeki çocukların engelli bireylerin yaşamını kolaylaştırmaya ilişkin görüşlerinin resimler yoluyla incelenmesi | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |