Nerede hata yapıyoruz? Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin sorunları ve önerileri

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Okul öncesi öğretmenliği son sınıf öğrencileri, güz ve bahar yarıyıllarında Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilköğretim okullarındaki anasınıflarında ya da bağımsız anaokullarında “Öğretmenlik Uygulaması” isimli zorunlu ders kapsamında; seçilmiş okullarda uygulama yapmak üzere haftada yarım gün-6 saat süreyle devam ederken aynı zamanda uygulama öğretim elemanıyla da haftada 2 saat değerlendirme toplantısı yapmaktadırlar. Bu süreçte öğretmen adaylarının fakülteye, okuluna, çocuklara ve kendilerine karşı ciddi sorumlulukları vardır ve bunlar ilgili yönergede belirtilmiştir. Sorumlulukları dahilinde bir yarıyıl içerisinde en az 5 defa yarım gün bir sınıfta etkinlikler uygulayan öğretmen adaylarının çeşitli başlıklar altında ele alınabilecek sorunları mevcuttur. Bu çalışma, okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi hakkında görüşleri ile bu ders kapsamında yürüttükleri staj sürecinde yaşadıkları sorunların tespit edilmesini ve öğretmen adaylarının bu sorunlara çözüm önerilerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Okul öncesi, Öğretmenlik uygulaması, Öğretmen adayı, Hizmet öncesi eğitim

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Kızılkaya, M., Özsaray, G., Serficeli, S. (2019). Nerede hata yapıyoruz? Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin sorunları ve önerileri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.