Nerede hata yapıyoruz? Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin sorunları ve önerileri
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Okul öncesi öğretmenliği son sınıf öğrencileri, güz ve bahar yarıyıllarında Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilköğretim okullarındaki anasınıflarında ya da bağımsız anaokullarında “Öğretmenlik Uygulaması” isimli zorunlu ders kapsamında; seçilmiş okullarda uygulama yapmak üzere haftada yarım gün-6 saat süreyle devam ederken aynı zamanda uygulama öğretim elemanıyla da haftada 2 saat değerlendirme toplantısı yapmaktadırlar. Bu süreçte öğretmen adaylarının fakülteye, okuluna, çocuklara ve kendilerine karşı ciddi sorumlulukları vardır ve bunlar ilgili yönergede belirtilmiştir. Sorumlulukları dahilinde bir yarıyıl içerisinde en az 5 defa yarım gün bir sınıfta etkinlikler uygulayan öğretmen adaylarının çeşitli başlıklar altında ele alınabilecek sorunları mevcuttur. Bu çalışma, okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersi hakkında görüşleri ile bu ders kapsamında yürüttükleri staj sürecinde yaşadıkları sorunların tespit edilmesini ve öğretmen adaylarının bu sorunlara çözüm önerilerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi, Öğretmenlik uygulaması, Öğretmen adayı, Hizmet öncesi eğitim
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Kızılkaya, M., Özsaray, G., Serficeli, S. (2019). Nerede hata yapıyoruz? Okul öncesi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin sorunları ve önerileri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.