Üniversite öğrencilerinin öz duyarlıkları, sosyal kaygı belirtileri ve üniversite yaşamına uyumları arasındaki ilişkiler

dc.contributor.advisorArcan, Kuntay
dc.contributor.authorHacıoğlu Sarı, Kübra
dc.date.accessioned2024-07-12T22:23:12Z
dc.date.available2024-07-12T22:23:12Z
dc.date.issued2016en_US
dc.date.submitted2016-09en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Klinik Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı üniversiteye yeni başlayan öğrencilerin öz duyarlıkları, sosyal kaygı belirtileri ve üniversite yaşamına uyumları arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini uygun örneklem yöntemiyle seçilen hazırlık ve birinci sınıfa devam eden, 233 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak Kişisel Bilgi Formu, Liebowitz Sosyal Kaygı Ölçeği, Üniversite Yaşam Ölçeği ve Öz-Duyarlık Ölçeği kullanılmıştır. Verilerini analizinde SPSS paket programı kullanılmış olup; analizler için Bağımsız t testi ve Pearson Korelasyon Analizi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda öz duyarlık ile sosyal kaygı belirtileri arasında negatif yönde anlamlı ilişki olduğu ortaya konmuştur. Öz duyarlık ile üniversite yaşamına uyum arasında ise pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu görülmüştür. Sosyal kaygı ile üniversiteye yaşamına uyum arasında negatif yönlü anlamlı ilişki olduğu bulunmuştur. Araştırmanın sonuçları ilgili yazındaki araştırma bulguları ışığında tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to examine the relationship between self compassion, social anxiety symptoms and adjustment for university life among university students. This study was conducted with 233 prepatory year students and freshmen. Sample was selected by convenience sampling method. The data were collected using Personal Information Form, Liebowitz Social Anxiety Scale, College Life Scale and Self Compassion Scale. The data was analyzed with SPSS 22.0, statistical software package. Independent samples t test and Pearson Correlation Analysis were used to analyze the data. Results of this study revealed significant negative relationship between self compassion and social anxiety symptoms; and significant positive relationship between self compassion and university life adjustment. The results also indicated another significant negative relationship between social anxiety and university life adjustment. The findings of the current study were discussed in the light of the revelant literature.en_US
dc.identifier.citationHacıoğlu Sarı, K. (2016). Üniversite öğrencilerinin öz duyarlıkları, sosyal kaygı belirtileri ve üniversite yaşamına uyumları arasındaki ilişkiler / Relationship between self compassion, social anxiety symptoms and adjustment for university life among university students (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11123
dc.institutionauthorHacıoğlu Sarı, Kübraen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT1150en_US
dc.subjectÖz duyarlıken_US
dc.subjectSosyal kaygıen_US
dc.subjectÜniversiteye uyumen_US
dc.subjectSelf compassionen_US
dc.subjectSocial anxietyen_US
dc.subjectAdjustment to universityen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin öz duyarlıkları, sosyal kaygı belirtileri ve üniversite yaşamına uyumları arasındaki ilişkileren_US
dc.title.alternativeRelationship between self compassion, social anxiety symptoms and adjustment for university life among university studentsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Kübra_Hacıoğlu_Sarı_Üniversite_Öğrencilerinin_Öz_Duyarlılıkları.pdf
Boyut:
1.64 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format