Erken matematik becerileri: çocukların günlük yaşantılarındaki matematiksel deneyimlerinin gözlemlenmesi

dc.contributor.authorSevilmiş, Nidanur
dc.contributor.authorKarabağ, Ceren
dc.contributor.authorKayaalp, Aleyna
dc.contributor.authorTürker, Fatma Nur
dc.contributor.authorÖzkan, Ömer
dc.contributor.authorKaygısız, Cansu
dc.contributor.authorVeziroğlu Çelik, Mefharet
dc.date.accessioned2024-07-12T20:35:52Z
dc.date.available2024-07-12T20:35:52Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı erken çocukluk dönemindeki çocukların günlük yaşam etkinliklerinde matematik becerilerini nasıl ve ne sıklıkta kullandıklarına ilişkin detaylı gözlemler yapmak ve erken matematik becerilerinin çocukların günlük yaşantılarındaki yerini incelemektir. Yöntem: Çocukların günlük yaşantılarında yer alan matematik becerilerini detaylı olarak inceleyebilmek için nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasına başvurulmuştur. Araştırmanın katılımcılarını 48-72 ay aralığındaki 28 çocuk oluşturmaktadır. Her bir çocuk yüz yirmi dakika boyunca gözlemlenmiş, gözlemler sırasında çocuklara herhangi bir yönlendirme ve müdahalede bulunulmamıştır. Veriler ilgili literatür ve uzman görüşleri doğrultusunda belirlenen gözlem formuna göre toplanmış ve nitel araştırma yöntemlerinde açık kodlama sistemi yardımıyla içerik analizi yapılarak incelenmiştir. Açık kodlama işlemi araştırmacılar tarafından birlikte yapılarak oluşturulan kodların güvenirliği sağlanmıştır. Ayrıca, diğer bağımsız üç araştırmacı son oluşturulan anlamlı kategorileri içerik ve kavramsal olarak incelemiştir. Gözlemler tamamlandıktan sonra katılımcı çocukların ebeveynleriyle de günlük yaşantılarında çocuklarıyla birlikte matematiği nasıl ve ne kadar kullandıkları konusunda görüşmeler yapılmıştır.en_US
dc.identifier.citationSevilmiş, N., Karabağ, C., Kayaalp, A., Türker, F. N., Özkan, Ö., Kaygısız, C. ve Veziroğlu Çelik, M. (2019). Erken matematik becerileri: çocukların günlük yaşantılarındaki matematiksel deneyimlerinin gözlemlenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/963
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06433
dc.subjectErken çocukluken_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectGünlük yaşantıen_US
dc.subjectDeneyimen_US
dc.subjectGözlemen_US
dc.titleErken matematik becerileri: çocukların günlük yaşantılarındaki matematiksel deneyimlerinin gözlemlenmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar