Erken matematik becerileri: çocukların günlük yaşantılarındaki matematiksel deneyimlerinin gözlemlenmesi
dc.contributor.author | Sevilmiş, Nidanur | |
dc.contributor.author | Karabağ, Ceren | |
dc.contributor.author | Kayaalp, Aleyna | |
dc.contributor.author | Türker, Fatma Nur | |
dc.contributor.author | Özkan, Ömer | |
dc.contributor.author | Kaygısız, Cansu | |
dc.contributor.author | Veziroğlu Çelik, Mefharet | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:35:52Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:35:52Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmanın amacı erken çocukluk dönemindeki çocukların günlük yaşam etkinliklerinde matematik becerilerini nasıl ve ne sıklıkta kullandıklarına ilişkin detaylı gözlemler yapmak ve erken matematik becerilerinin çocukların günlük yaşantılarındaki yerini incelemektir. Yöntem: Çocukların günlük yaşantılarında yer alan matematik becerilerini detaylı olarak inceleyebilmek için nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasına başvurulmuştur. Araştırmanın katılımcılarını 48-72 ay aralığındaki 28 çocuk oluşturmaktadır. Her bir çocuk yüz yirmi dakika boyunca gözlemlenmiş, gözlemler sırasında çocuklara herhangi bir yönlendirme ve müdahalede bulunulmamıştır. Veriler ilgili literatür ve uzman görüşleri doğrultusunda belirlenen gözlem formuna göre toplanmış ve nitel araştırma yöntemlerinde açık kodlama sistemi yardımıyla içerik analizi yapılarak incelenmiştir. Açık kodlama işlemi araştırmacılar tarafından birlikte yapılarak oluşturulan kodların güvenirliği sağlanmıştır. Ayrıca, diğer bağımsız üç araştırmacı son oluşturulan anlamlı kategorileri içerik ve kavramsal olarak incelemiştir. Gözlemler tamamlandıktan sonra katılımcı çocukların ebeveynleriyle de günlük yaşantılarında çocuklarıyla birlikte matematiği nasıl ve ne kadar kullandıkları konusunda görüşmeler yapılmıştır. | en_US |
dc.identifier.citation | Sevilmiş, N., Karabağ, C., Kayaalp, A., Türker, F. N., Özkan, Ö., Kaygısız, C. ve Veziroğlu Çelik, M. (2019). Erken matematik becerileri: çocukların günlük yaşantılarındaki matematiksel deneyimlerinin gözlemlenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/963 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Konferans Öğesi | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY06433 | |
dc.subject | Erken çocukluk | en_US |
dc.subject | Matematik | en_US |
dc.subject | Günlük yaşantı | en_US |
dc.subject | Deneyim | en_US |
dc.subject | Gözlem | en_US |
dc.title | Erken matematik becerileri: çocukların günlük yaşantılarındaki matematiksel deneyimlerinin gözlemlenmesi | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |