Okul öncesi eğitime devam eden 48 - 72 aylık çocukların çevresel farkındalık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime devam eden 48-72 aylık çocukların çevresel farkındalık düzeylerini belirlemek ve bu farkındalık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Yöntem: Araştırma betimsel tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubu Edirne il merkezinde bulunan, Milli Eğitim Bakanlığı' na bağlı anaokulu ve anasınıflarında öğrenim gören 48-72 ay arasındaki 131 çocuktan oluşmaktadır. Veriler, Koçak-Tümer (2015) tarafından geliştirilen Çocuklar İçin Çevre Ölçeği (bilgi ve tutum alt boyutları) ve araştırmacılar tarafından hazırlanan demografik bilgi formu kullanılarak toplanmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Çevresel farkındalık, çevresel farkındalık bilgi, çevresel farkındalık tutum, Okul öncesi eğitim, 48-72 aylık çocuklar

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Özkan, H., Çelik, Y., Güngör, E. Y., Akşin Yavuz, E. (2019). Okul öncesi eğitime devam eden 48 - 72 aylık çocukların çevresel farkındalık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.