Okul öncesi eğitime devam eden 48 - 72 aylık çocukların çevresel farkındalık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime devam eden 48-72 aylık çocukların çevresel farkındalık düzeylerini belirlemek ve bu farkındalık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Yöntem: Araştırma betimsel tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubu Edirne il merkezinde bulunan, Milli Eğitim Bakanlığı' na bağlı anaokulu ve anasınıflarında öğrenim gören 48-72 ay arasındaki 131 çocuktan oluşmaktadır. Veriler, Koçak-Tümer (2015) tarafından geliştirilen Çocuklar İçin Çevre Ölçeği (bilgi ve tutum alt boyutları) ve araştırmacılar tarafından hazırlanan demografik bilgi formu kullanılarak toplanmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Çevresel farkındalık, çevresel farkındalık bilgi, çevresel farkındalık tutum, Okul öncesi eğitim, 48-72 aylık çocuklar
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Özkan, H., Çelik, Y., Güngör, E. Y., Akşin Yavuz, E. (2019). Okul öncesi eğitime devam eden 48 - 72 aylık çocukların çevresel farkındalık düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.