Uluslararası yükseköğretim pazarlamasında dijitalleşme
Küçük Resim Yok
Tarih
2022
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Detay Yayıncılık
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Dünyadaki son 30 yıldaki hızlı değişim ve küreselleşme, yükseköğretim alanında da etkilerini göstermiştir. Gelişmiş ülkelerin nitelikli iş gücü talebi, gelişmekte olan ülkelerin kaliteli eğitim ihtiyaçları bu süreci hızlandırmış ve yükseköğretimde uluslararası pazarların oluşmasına sebep olmuştur. Bu rekabetin hızla arttığı pazarda ise üniversitelerin stratejik pazarlama planları geliştirmeleri zorunlu hale gelmiştir. Dijitalleşmenin hızlanmasıyla gelenekselden dijitale dönüşen bir pazarlama yaklaşımı ortaya çıkmaktadır. Yükseköğretim kararlarını vermek isteyen öğrenciler ise özellikle yurtdışındaki alternatifleri değerlendirmek için üniversitelerin web siteleri, sosyal medya hesapları, mobil uygulamaları gibi dijital kanallardan bilgi almayı tercih etmeye başlamışlardır. Uluslararası öğrencilerin eğitim alacakları okula karar verirken faydalandıkları geleneksel ve dijital bilgi kaynakları yanında, bu kararı etkileyen psikolojik, sosyal ve kişisel faktörlerde önemli ve deneyimleri farklılaştıran elementlerdir. Bu çalışmanın literatür kısmında hizmet pazarlamasından, uluslararası eğitim pazarına ve gelenekselden dijital pazarlama stratejilerine eğitim hizmetleri odağında yer verilmiştir. Araştırma bölümünde ise üniversitelerdeki dijital pazarlama çalışmalarının uluslararası öğrencilerin eğitim hizmetlerinde satın alma karar sürecine etkisini, “Hossler and Gallagher’s College Choice Modeli”ni kullanarak ölçülmüştür. Ulaşılan veriler analiz edildiğinde hem üniversite araştırma hem de karar verme sürecinde yabancı öğrenciler için dijital bilgi kaynaklarının faydalanılan ve etkili kaynaklar olduğu saptanmıştır. Bu kaynaklar arasında en çok faydalanılanın üniversitelerin web siteleri, en etkili olanların ise üniversitelerin sosyal medya çalışmaları olduğu görülmüştür.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Eğitim hizmetleri uluslararası pazarlaması, Uluslararası eğitim pazarı, Eğitim hizmetleri sektörü, Dijital pazarlama, Arama motoru pazarlaması, Arama motoru optimizasyonu, Uluslararası öğrenciler, Mobil pazarlama
Kaynak
Uluslararası yükseköğretim pazarlamasında dijitalleşme
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Altay, I. (2022), Uluslararası yükseköğretim pazarlamasında dijitalleşme. İstanbul: Detay Yayınları, yay. nu. 1461.