Uluslararası yükseköğretim pazarlamasında dijitalleşme

dc.authorid0000-0003-1667-4256en_US
dc.contributor.authorAltay, Işıl
dc.date.accessioned2024-07-12T21:15:51Z
dc.date.available2024-07-12T21:15:51Z
dc.date.issued2022en_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Meslek Yüksekokuluen_US
dc.description.abstractDünyadaki son 30 yıldaki hızlı değişim ve küreselleşme, yükseköğretim alanında da etkilerini göstermiştir. Gelişmiş ülkelerin nitelikli iş gücü talebi, gelişmekte olan ülkelerin kaliteli eğitim ihtiyaçları bu süreci hızlandırmış ve yükseköğretimde uluslararası pazarların oluşmasına sebep olmuştur. Bu rekabetin hızla arttığı pazarda ise üniversitelerin stratejik pazarlama planları geliştirmeleri zorunlu hale gelmiştir. Dijitalleşmenin hızlanmasıyla gelenekselden dijitale dönüşen bir pazarlama yaklaşımı ortaya çıkmaktadır. Yükseköğretim kararlarını vermek isteyen öğrenciler ise özellikle yurtdışındaki alternatifleri değerlendirmek için üniversitelerin web siteleri, sosyal medya hesapları, mobil uygulamaları gibi dijital kanallardan bilgi almayı tercih etmeye başlamışlardır. Uluslararası öğrencilerin eğitim alacakları okula karar verirken faydalandıkları geleneksel ve dijital bilgi kaynakları yanında, bu kararı etkileyen psikolojik, sosyal ve kişisel faktörlerde önemli ve deneyimleri farklılaştıran elementlerdir. Bu çalışmanın literatür kısmında hizmet pazarlamasından, uluslararası eğitim pazarına ve gelenekselden dijital pazarlama stratejilerine eğitim hizmetleri odağında yer verilmiştir. Araştırma bölümünde ise üniversitelerdeki dijital pazarlama çalışmalarının uluslararası öğrencilerin eğitim hizmetlerinde satın alma karar sürecine etkisini, “Hossler and Gallagher’s College Choice Modeli”ni kullanarak ölçülmüştür. Ulaşılan veriler analiz edildiğinde hem üniversite araştırma hem de karar verme sürecinde yabancı öğrenciler için dijital bilgi kaynaklarının faydalanılan ve etkili kaynaklar olduğu saptanmıştır. Bu kaynaklar arasında en çok faydalanılanın üniversitelerin web siteleri, en etkili olanların ise üniversitelerin sosyal medya çalışmaları olduğu görülmüştür.en_US
dc.identifier.citationAltay, I. (2022), Uluslararası yükseköğretim pazarlamasında dijitalleşme. İstanbul: Detay Yayınları, yay. nu. 1461.en_US
dc.identifier.isbn9.78605E+12
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/4704
dc.institutionauthorAltay, Işıl
dc.language.isotren_US
dc.publisherDetay Yayıncılıken_US
dc.relation.ispartofUluslararası yükseköğretim pazarlamasında dijitalleşmeen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY05342
dc.subjectEğitim hizmetleri uluslararası pazarlamasıen_US
dc.subjectUluslararası eğitim pazarıen_US
dc.subjectEğitim hizmetleri sektörüen_US
dc.subjectDijital pazarlamaen_US
dc.subjectArama motoru pazarlamasıen_US
dc.subjectArama motoru optimizasyonuen_US
dc.subjectUluslararası öğrencileren_US
dc.subjectMobil pazarlamaen_US
dc.titleUluslararası yükseköğretim pazarlamasında dijitalleşmeen_US
dc.typeBook
dspace.entity.typePublication

Dosyalar