Erken çocuklukta Toplumsal Cinsiyet Değişmezliği Ölçeği'nin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması

dc.authorid0000-0002-2377-8910en_US
dc.contributor.authorZembat, Rengin
dc.contributor.authorKeleş, Sadiye
dc.date.accessioned2024-07-12T20:39:04Z
dc.date.available2024-07-12T20:39:04Z
dc.date.issued2012en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, bilişsel gelişim kuramını temel alan Kholberg'in öne sürmüş olduğu toplumsal cinsiyetin kazanılmasındaki diziye göre yeniden düzenlenen Toplumsal Cinsiyetin Değişmezliği Ölçeği'nin (Taylor, 2004) geçerlik ve güvenilirlik çalışmasının gerçekleştirilmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2006-2007 öğretim yılında İstanbul ili sınırları içinde bulunan üniversitelerin anaokulu, yuva ve kreşlerine ve bu üniversitelerin yakın çevrelerinde bulunan ilköğretim okullarına devam etmekte olan, 3-7 yaş grubunda bulunan toplam 300 çocuk oluşturmaktadır.en_US
dc.description.abstractSome of the cognitive development psychologists suggest that children’s comprehension of their own bodies and/or the process of constructing a constant gender identity is universal, same as the development of process of comprehension and conversation of physical objects. The aim of this research is to do linguistic equivalency, validity-reliability study of Gender Constancy Scale (2004) which is reorganized according to stages of acquiring social gender suggested by Kohlberg, based on cognitive development theory. Subjects of the study were 300 children aged among 3 to 7 and randomly selected from kindergartens, day-care centers of the universities and primary schools around those universities within the Istanbul City, in 2006-2007 curriculum years.en_US
dc.identifier.citationZembat, R. ve Keleş, S. (2012). Erken çocuklukta Toplumsal Cinsiyet Değişmezliği Ölçeği'nin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması / The reliability and validity of Turkish Form of the Gender Constancy Scale. 9(1), s. 336-359.en_US
dc.identifier.endpage359en_US
dc.identifier.issn1303-5134
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage336en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1122
dc.identifier.volume9en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofUluslararası İnsan Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY03942
dc.subjectErken çocukluken_US
dc.subjectKohlbergen_US
dc.subjectToplumsal cinsiyet değişmezliği ölçeğien_US
dc.subjectGeçerliken_US
dc.subjectGüvenilirliken_US
dc.subjectEarly childhooden_US
dc.subjectKohlbergen_US
dc.subjectGender constancy scaleen_US
dc.subjectValidityen_US
dc.subjectReliabilityen_US
dc.titleErken çocuklukta Toplumsal Cinsiyet Değişmezliği Ölçeği'nin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışmasıen_US
dc.title.alternativeThe reliability and validity of Turkish Form of the Gender Constancy Scaleen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar