Öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin yeterliklerinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Öz-yeterlik algısı, kişinin bir işi yapmak için gerekli becerilere sahip olduğu konusundaki inancıdır (Bandura, 1997; Zimmerman, 1995; Kear, 2000; Gawith, 1995). Nitekim yine Bandura’ya göre (1997) başarı sadece bir işi yapmak için gerekli becerilere sahip olmaya bağlı değildir, başarı aynı zamanda bu becerilerin etkin şekilde ve güvenle kullanımını da gerektirir. Öğretmen öz-yeterlik algıları, öğretmenlerin öğrencilerin performanslarını etkileme kapasitelerine veya görevlerini başarılı bir şekilde yerine getirebilmek için gerekli davranışları gösterebilecekleri konusundaki algıları olarak tanımlanmaktadır (Aston, 1984; Atıcı, 2000). Bu açıklamalar göz önüne alındığında araştırmamızda öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin yeterliklerini incelemek amaçlanmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynaştırma, Özel gereksinimli, Yeterlik, Öğretmen adayları

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Cergibozan, K., Pirbudak, A. ve Taş, A. (2019). Öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin yeterliklerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.