Öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin yeterliklerinin incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Öz-yeterlik algısı, kişinin bir işi yapmak için gerekli becerilere sahip olduğu konusundaki inancıdır (Bandura, 1997; Zimmerman, 1995; Kear, 2000; Gawith, 1995). Nitekim yine Bandura’ya göre (1997) başarı sadece bir işi yapmak için gerekli becerilere sahip olmaya bağlı değildir, başarı aynı zamanda bu becerilerin etkin şekilde ve güvenle kullanımını da gerektirir. Öğretmen öz-yeterlik algıları, öğretmenlerin öğrencilerin performanslarını etkileme kapasitelerine veya görevlerini başarılı bir şekilde yerine getirebilmek için gerekli davranışları gösterebilecekleri konusundaki algıları olarak tanımlanmaktadır (Aston, 1984; Atıcı, 2000). Bu açıklamalar göz önüne alındığında araştırmamızda öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin yeterliklerini incelemek amaçlanmıştır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynaştırma, Özel gereksinimli, Yeterlik, Öğretmen adayları
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Cergibozan, K., Pirbudak, A. ve Taş, A. (2019). Öğretmen adaylarının kaynaştırmaya ilişkin yeterliklerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.