Eğitimde ortak temel yeterlikler, sınıf içi normlar ve söylem

Küçük Resim Yok

Tarih

2012

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Erzurum Kültür Eğitim Vakfı Yayınevi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bilginin hızlı bir biçimde yaratıldığı, yayıldığı ve ulaşılabildiği günümüzde eğitim sistemlerinin en temel önceliklerinden biri temel yeterliklerin geliştirilmesidir. Bu çalışmanın amacı eğitim sürecinin öğrencilere kazandırılması gerekli görülen temel yeterlikleri ve bu süreçte etkili bir yöntem olabileceği değerlendirilen sınıf içi söylem ve normları incelemektir. Eğitimin bireylere kazandırması gerekli görülen yeterlikler konusunda bir uzlaşma bulunduğu görülmektedir. Yetkinliklerin kazandırılması sürecinde anlatma, gösterme ve aktarılan bilginin öğrenci tarafından yeniden üretilmesine dayanan geleneksel yöntemlerden ziyade uygun sınıf içi normlar ve söylem geliştirme gibi yöntemler daha etkili olabilir.
In a world where information is created, spread and reached faster than ever in human history developing some common core competences should be among the highest among priorities of education. There seems to be a certain level of agreement on the core competences that students must be equipped with. This study aims to examine some core competences that education systems should inculcate students with as well as classroom discourse and norms, which can be more effective methods to this end than traditional methods.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Temel yeterlikler, Sınıf içi normlar ve söylem, Core competences, Classroom norms and discourse

Kaynak

EKEV Akademi Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

16

Sayı

50

Künye

Çetin, Ş. (2012). Eğitimde ortak temel yeterlikler, sınıf içi normlar ve söylem / Core compentences in education, classroom norms and discourse. EKEV Akademi Dergisi. 16(50), s. 229-238.