Using technology tools in the schools

dc.contributor.authorBenabdeloued, Souhila
dc.contributor.editorTokcan, İnci Melike
dc.contributor.editorGümüşkaya, Burcu
dc.contributor.editorŞimşir, Dilan
dc.date.accessioned2024-07-12T21:27:22Z
dc.date.available2024-07-12T21:27:22Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractln today's society, there is no question that technology has become a part of our everyday lives. Nowadays. it isn't what you know but rather what you can know and how fast you can know something new. Technology is a non-negotiable tool in the process and a competitive advantage in terms of the speed at which we access that which is new. The purpose of this study was lo detmine the effect thattechnology use in the classroom had on students' grades, motivation, attitude and attendance. Results of the study indicated that the use of technology was motivating for the students further more technology in the classroom allows students to take greater control of their education because tools like tablets and laptops encourage interactive, hands-on learning...en_US
dc.description.abstractBugünün toplumunda teknoloji, şüphesiz hayatımızın önemli bir parçasıdır. Şimdilerde önemli olan ne bildiğimiz değil ne bilebileceğimiz ve yeni bir şeyi ne kadar hızlı öğrenebileceğimizdir. Teknoloji bu süreç içerisinde uzlaşmaya açık bir araç değildir ve yeni olana erişmek söz konusu oIduğunda rekabet avantajı sağlamaktadır. Bu çalışmanın hedefi, teknoloji kullanımının öğrencilerin okul başarısı, motivasyonu, tutumları ve katılımları üzerindeki etkisinin değerlendirilmesidir. Bu çalışmanın sonuçları teknoloji kullanımının öğrencilerin motivasyonunu arttırdığını, ilaveten tablet ve dizüstü bilgisayarların öğrencilerin cesaretini arttırdığı, hands-on learning (yaparak öğrenme) ile eğitimleri üzerinde daha çok kontrol sahibi olduklarını göstermektedir...en_US
dc.identifier.citationBenabdeloued, S. (2017). Using technology tools in the schools. . Tokcan, İ. M., Gümüşkaya, B. ve Şimşir D. (ed.). 2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congress içinde (75-77 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesien_US
dc.identifier.endpage77en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-96-3
dc.identifier.startpage75en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5994
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY07038
dc.subjectTechnology and educationen_US
dc.subjectStudents' use of technologyen_US
dc.subjectTeknoloji ve eğitimen_US
dc.subjectÖğrencilerin teknoloji kullanımıen_US
dc.titleUsing technology tools in the schoolsen_US
dc.title.alternativeOkullarda teknoloji araçlarının kullanımıen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar