Y Kuşağının Girişimcilik Eğiliminin Belirlenmesi ve Stratejik Yönetim: Telekomünikasyon Sektöründe Çalışanlar Üzerinde Bir Araştırma

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırma kapsamında, telekomünikasyon sektöründe çalışmakta olan Y kuşağınındemografik özelliklerinin girişimcilik eğilimleri üzerine etkileri incelenmiştir. Araştırma,telekomünikasyon sektöründe çalışan Y kuşağı üzerine girişimcilik eğiliminin belirlenmesi vebu sonuçların şirketlerin yönetsel yaklaşımlar geliştirilmesi konularında şirketlerin bakışaçılarını genişletebilmelerine olanak sağlarken diğer yandan girişimcilik literatürüne katkısağlamaktadır. Araştırma grubu oluşturulurken, telekomünikasyon sektörünü temsilen,sektörün ileri gelen firmalarının farklı birimlerinde, farklı sorumluluk düzeylerinde görevalan Y kuşağı çalışan bireyler amaçsal örneklem olarak seçilmiştir. Araştırmanın amacıdoğrultusunda hazırlanan, online anket formu üzerinden, katılımcıların dokuz sorudademografik özellikleri ve 36 soruda girişimcilik eğilimleri üzerine yöneltilen sorular ileveriler toplanmıştır. Toplanan veriler, SPSS 24.0 programı ile analiz edilerek, değişkenlikgösteren demografik özellikleri karşısında girişimcilik eğilimi üzerinde oluşan farklılıklarortaya konulmuştur.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

23

Sayı

2

Künye