Physical and verbal violence against mental health nurses and nurses undergraduates
Küçük Resim Yok
Tarih
2020
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Background: Violence against healthcare professionals in the working environment is a significant issue. Nurses are exposed to the most elevated level of danger in the working environment because they give direct treatment to patients and assume a specific job. The impact of violence against medical professionals in the working environment is one of the most widely recognized reasons behind leaving the nursing profession. Methods: An interview and self-constructed questionnaire were conducted. Before the interview, the research was supported by the University and Hospital. They interviewed members were 7 nurses from General Hospital Ohrid, working in the psychiatric ward and 7 nursing students from Higher Medical School- Bitola. Results: The outcomes show that the greater part of nurses was subject to physical violence, while nursing students were not presented to physical violence as much as nurses. Generally, all participants were confronted with verbal violence, where the patients and family members were verbally violent. The most common manifestation of physical violence was being hit; this was followed by kicking, pushing and shaking. Nurses opinion about the reasons for violent behaviour is that violent behaviour is due to mental illness and substance abuse influence. Conclusions: Confronting violence on the job affects the quality of work, because of trauma and fear that the violence may happen once more. The two groups, nurses and nursing students, had encountered physical and verbal violence. A larger part of the nurses working in the psychiatric ward was assaulted by patients while they were taking care of them. Female nursing students were more likely to be verbally attacked than male ones. There is no precise method accessible to the medical staff to control the violence incidents at their workplace.
Giriş: Çalışma ortamında sağlık çalışanlarına yönelik gerçekleşen şiddet önemli bir konudur. Hemşireler, çalışma ortamında yüksek tehlike düzeyine maruz kalmaktadır çünkü hastalara doğrudan tedavi sağlarlar ve belli bir işi üstlenirler. Çalışma ortamında sağlık çalışanlarına yönelik gerçekleşen şiddet, hemşirelik mesleğinden ayrılmanın arkasındaki en önemli nedenlerden biridir. Metotlar: Görüşme ve kendi kendine oluşturulmuş bir anket kullanılmıştır. Görüşme öncesinde üniversite ve hastaneden yararlanılmıştır. Görüşme yapılan kişiler, psikiyatri koğuşunda çalışan Ohrid Genel Hastanesi’nden 7 hemşire ve Yüksek Tıp Okulu-Bitola’dan 7 hemşirelik öğrencisiydi. Sonuçlar: Sonuçlar hemşirelerin büyük bir kısmının fiziksel şiddete maruz kaldığını, hemşirelik öğrencilerinin ise fiziksel şiddete hemşireler kadar karşılaşmadığını göstermektedir. Genel olarak tüm katılımcılar sözlü şiddet ile karşı karşıya kalmıştır, sözlü şiddeti uygulayan kişiler hastalar ve aile üyeleridir. Vurmak fiziksel şiddette en yaygın görülen tipi olup bunu tekmeleme, itme ve sarsma izlemektedir. Hemşirelerin şiddet içeren davranışın nedenleri hakkındaki görüşleri, şiddet içeren davranışın akıl hastalığı ve madde bağımlılığı etkisine bağlı olması yönündedir. Çıkarımlar: İş yerinde şiddete maruz kalmanın sonucunda travma ve şiddetin bir kez daha meydana gelebileceği korkusu teşkil etmesi sebebiyle işin kalitesini etkilemektedir. İki grup, hemşireler ve hemşirelik öğrencileri fiziksel ve sözlü şiddete maruz kalmıştır. Psikiyatri koğuşunda çalışan hemşirelerin büyük bir kısmı hastalara bakarken saldırıya maruz kalmıştır. Kadın hemşirelik öğrencilerinin erkeklerden daha fazla sözlü olarak saldırıya uğramaları söz konusudur. Sağlık personelinin iş yerlerindeki şiddet olaylarını kontrol altına alması için uygulanan bir yöntem yoktur.
Giriş: Çalışma ortamında sağlık çalışanlarına yönelik gerçekleşen şiddet önemli bir konudur. Hemşireler, çalışma ortamında yüksek tehlike düzeyine maruz kalmaktadır çünkü hastalara doğrudan tedavi sağlarlar ve belli bir işi üstlenirler. Çalışma ortamında sağlık çalışanlarına yönelik gerçekleşen şiddet, hemşirelik mesleğinden ayrılmanın arkasındaki en önemli nedenlerden biridir. Metotlar: Görüşme ve kendi kendine oluşturulmuş bir anket kullanılmıştır. Görüşme öncesinde üniversite ve hastaneden yararlanılmıştır. Görüşme yapılan kişiler, psikiyatri koğuşunda çalışan Ohrid Genel Hastanesi’nden 7 hemşire ve Yüksek Tıp Okulu-Bitola’dan 7 hemşirelik öğrencisiydi. Sonuçlar: Sonuçlar hemşirelerin büyük bir kısmının fiziksel şiddete maruz kaldığını, hemşirelik öğrencilerinin ise fiziksel şiddete hemşireler kadar karşılaşmadığını göstermektedir. Genel olarak tüm katılımcılar sözlü şiddet ile karşı karşıya kalmıştır, sözlü şiddeti uygulayan kişiler hastalar ve aile üyeleridir. Vurmak fiziksel şiddette en yaygın görülen tipi olup bunu tekmeleme, itme ve sarsma izlemektedir. Hemşirelerin şiddet içeren davranışın nedenleri hakkındaki görüşleri, şiddet içeren davranışın akıl hastalığı ve madde bağımlılığı etkisine bağlı olması yönündedir. Çıkarımlar: İş yerinde şiddete maruz kalmanın sonucunda travma ve şiddetin bir kez daha meydana gelebileceği korkusu teşkil etmesi sebebiyle işin kalitesini etkilemektedir. İki grup, hemşireler ve hemşirelik öğrencileri fiziksel ve sözlü şiddete maruz kalmıştır. Psikiyatri koğuşunda çalışan hemşirelerin büyük bir kısmı hastalara bakarken saldırıya maruz kalmıştır. Kadın hemşirelik öğrencilerinin erkeklerden daha fazla sözlü olarak saldırıya uğramaları söz konusudur. Sağlık personelinin iş yerlerindeki şiddet olaylarını kontrol altına alması için uygulanan bir yöntem yoktur.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
International Faculty of Nursing Student Congress 2020
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Zejnelovska, A. (2020). Physical and verbal violence against mental health nurses and nurses undergraduates / Ruh sağlığı hemşireleri ve hemşirelik öğrencilerine karşı fiziksel ve sözlü şiddet. International Faculty of Nursing Student Congress 2020, Maltepe Üniversitesi. s. 23-24.