Toplum temelli üniversite eğitimi
Küçük Resim Yok
Tarih
2022
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
2010 yılından başlayarak SOYAÇ’ın güncel projelerinde yer alan öğrenciler ve mezun öğrenciler çalışmaları süresince dezavantajlı çocuklar ve gençler ile bir araya gelmişlerdir. Bahsi geçen dezavantaj, okul terki ve sokakta yaşama riskinin yüksek olduğu çocukları ve gençleri ifade etmektedir. Sempozyumun bu bölümüne konuşmacı olarak katılan üniveriste öğrencileri ve mezunları SOYAÇ’ın farklı projelerinde yer almışlardır. Farklı projelerde gönüllü olan ve farklı disiplinlerde öğrenim görmüş öğrenciler, SOYAÇ modeli sayesinde toplum temelli eğitim ile deneyim kazanma fırsatı bulmuşlardır. Proje çalışmaları süresince üniversite öğrencileri yüksek risk grubundaki çocuklar ve gençlerle düzenli şekilde bir araya gelerek birlikte etkinlikler ve atölyeler geliştirmişlerdir. Bunun yanı sıra, üniversite öğrencileri, çocuklarla güvene dayalı iletişim kurmuş ve birer rol model oluşturarak çocukların gelişimine katkı sağlmayı amaçlamışlardır. Bu sayede, belki de toplum tarafından dışlanmış genç bireyler ilk defa görülmüş, duyulmuş ve dinlenmiştir. Ayrıca, öğretim görevlileri tarafından verilen süpervizyon ile proje çalışmalarında yer alan her üniversite öğrencisi bireysel olarak da desteklenmiştir...
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Toplum temelli, Disiplinlerarası, Kişisel ve mesleki gelişim
Kaynak
Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri''
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Haydari, N., Musaoğlu, A., Tan, C., Erkek, E., Eren, İ., Musliu, S. ve Kurt, Z. (2022). Toplum temelli üniversite eğitimi. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (42-43 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.