Promotional strategy of WECARE.ID as startup crowdfunding

dc.contributor.authorArrahim, Annisa Umaira
dc.date.accessioned2024-07-12T21:31:42Z
dc.date.available2024-07-12T21:31:42Z
dc.date.issued2016en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractlndonesia has about 10,65 million poor people in urban areas and 17.94 million people in rural and remote areas that are difficult to reach. That problems spawned community development agency named WeCare.id, WeCare.id is a start-up in the field of social entrepreneur which is dedicated to raising funds through website to fund the medical needs of patients who do not get access to optimal health from the government. Especially those who are less able and also patients who are in region that inadequate access to healthcare. WeCare.id s a nonprofit institution that keeps its sustainability by implementing transaction fee model of which 5% transaction fee for WeCare.id for each patient were funded in full by WeCare.id and in cooperation with private companies to allocate profits to WeCare.id. Based on the statistical data of WeCare.id which runs for two months resulted in 18 patients from several regions in lndonesia are fully funded.en_US
dc.description.abstractEndonezya kırsal keşide yaklaşık olarak 10,65 milyon fakir nüfusa sahip ve kırsal kesim ve uzak bölgelerde birbirleriyle etkileşimin zor olduğu alanlarda yaklaşık 17.94 milyon nüfusa sahiptir. Bu tür problemler WeCare. id adındaki toplum kalkınma ajansı tarafından kaldırılmıştır. WeCare. id hükümetten yeterli sağlık ödeneği alamayan hastaların tıbbi ihtiyaçlarını web site üzerinden gidermeyi hedefleyen ve fon arttırmak üzerine odaklanan sosyal girişim alanında gerçekleştirilen bir girişimdir. Özellikle sağlık hizmeti alamayan kısıtlı bölge erde zor şartlarda yaşayan ve hasta olan kişiler için çalışmaktadır. WeCare. id, çıkar amacı gütmeyen bir organizasyon olarak WeCare.id tarafından tam tonlama sağlanan her bir hasta için %5 işlem ücreti alarak bir ücret sistemi geliştirmiş ve bu şekilde de varlığını sürdürmeyi planlamaktadır, aynı zamanda özel şirketlerle temas kurarak WeCare.id çalışmaları için fon toplamaya çalışır. WeCare.id üzerinden yaklaşık iki ay boyunca işlenen istatistik verisine göre Endonezya'nın farklı bölgelerinden 18 hasta tam olarak fonlanmıştır.en_US
dc.identifier.citationArrahim, A. U. (2016). Promotional strategy of WECARE.ID as startup crowdfunding / Girişim kitle fonlaması olarak WECARE.ID promosyon stratejisi. Maltepe Üniversitesi, International Faculty of Economics and Administrative Sciences Student Congress 2016. s. 17-18.en_US
dc.identifier.endpage18en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-81-9
dc.identifier.startpage17en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6293
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofInternational Faculty of Economics and Administrative Sciences Student Congress 2016en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.snmzKY08013
dc.titlePromotional strategy of WECARE.ID as startup crowdfundingen_US
dc.title.alternativeGirişim kitle fonlaması olarak WECARE.ID promosyon stratejisien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar