Okul öncesi öğretmenlerinin çocukların öfke kontrolü sağlayabilmelerine yönelik yaptığı uygulamalar
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Öfke, doyurulmamış isteklere, istenmeyen sonuçlara ve karşılanmayan beklentilere verilen doğal ve evrensel bir duygudur. Özellikle kendilerini ifade etme konusunda sınırlı becerilere sahip okul öncesi çağı çocuklarında sıklıkla öfke duygusu görülebilir. Ancak doğal olan bu duygunun çocuklar tarafından nasıl ifade edildiği oldukça önemlidir. Öfkeyi doğru ifade etme becerisini kazanma ya da başka olumlu duygulara dönüştürmeye “öfke kontrolü” denir. Çocukların sosyalleşmeyi ve birlikte çalışmayı öğrendikleri okul öncesi eğitim kurumlarında öfke kontrolü sağlayabilen ve sağlıklı iletişim kurabilen bireyler olarak yetişerek topluma faydalı olmaları sağlanmalıdır. Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin, çocukların öfke kontrolü sağlayabilmelerine yönelik okul öncesi eğitim kurumlarında yaptıkları sınıf içi uygulamaların incelenmesidir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Öfke, Öfke kontrolü, Öfke duygusu
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Kütük, K. T., Yaldız, K., Okutan, D. ve Bahadır, B. N. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin çocukların öfke kontrolü sağlayabilmelerine yönelik yaptığı uygulamalar. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.