Felsefi antropoloji bağlamında eğitim-dünya barışı ilişkisinin yeniden düşünülmesi

dc.contributor.advisorÖnkal, Güncel
dc.contributor.authorAlkayış, Ahmet
dc.date.accessioned2024-07-12T22:25:51Z
dc.date.available2024-07-12T22:25:51Z
dc.date.issued2018en_US
dc.date.submitted2018-02en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Felsefe Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractYapılan bu çalışmada, felsefi antropoloji bağlamında eğitim-dünya barışı ilişkisinin günümüzde aydınlanmacı eğitim ve insan hakları çerçevesinde değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Yapılan çalışma üç temel başlık çerçevesinde ele alınmıştır. Bu çalışmanın birinci bölümünde; eğitim-dünya barışı ilişkisi bağlamında eğiten-eğitilebilen bir varlık olarak insanın eğitim-barış ilişkisine katkısı, kültürün rolü, Kant'ın Aydınlanmacı eğitim ve dünya barışı düşüncesi ile "Başka Sevgisi" ve "barış eğitimi" argümanları ele alınmıştır. İkinci bölümde felsefi antropolojinin temel kavramları ve eğitim düşüncesi, insanın varoluş koşullarının metafizik, biyolojik, semantik bütünlüğü ile eğitim-varoluş koşulları bağıntısı, değerler eğitimi ve değerlendirme ilişkisi ile tarihsellik ve eğitim bağlamı irdelenmiştir. Üçüncü bölümde ise çağdaş eğitim sorunları karşısında insan hakları düşüncesi ve dünya barışıyla beraber insan hakları eğitimi, felsefe eğitiminin yaygınlaştırılması ve dünya barışının gerçekleştirilmesiyle Türkiye'de eğitim devrimleri, Köy Enstitüleri konuları günümüz açısından değerlendirilmiştir. Sonuç kısmında ise, bütün bu konuların gerek bireysel gerek toplumsal düşün hayatını etkileyen problemler alanı olarak insanın somut varlık yapısı felsefi antropoloji bağlamında gösterilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the aim of the education-world peace relationship in the context of philosophical anthropology today is to be evaluated in the framework of enlightened education and human rights. The work carried out was discussed in the framework of three basic headings. In the first part of this study; the contribution of the human beings to the education-peace relationship, role of culture, Kant's enlightened education and the idea of world peace and "Other Love" and "Peace Education" arguments are discussed. In the second chapter, the basic concepts of philosophical anthropology and the idea of education, the metaphysical, biological, semantic integrity of human existences, the correlation of the conditions of existence, education and evaluation relationship with the values of the historical and educational context has been examined. In the third chapter, the idea of human rights in the face of contemporary education problems and human rights education with world peace, dissemination of philosophical education and the realization of world peace, education revolutions in Turkey, the Village Institutes topics are evaluated in terms of todays' issues. In conclusion, all these subjects have been tried to be demonstrated in the context of philosophical anthropology in the structure of human beings as a field of problems affecting the life of the individual and social thinking. Keywords: Anthropology, other-love, world peace, education, Kant, Village İnstitutes, culture.en_US
dc.identifier.citationAlkayış, A. (2018). Felsefi antropoloji bağlamında eğitim-dünya barışı ilişkisinin yeniden düşünülmesi / Rethinking of the relationship between education and world peace in the context of philosophicalanthropology. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11374
dc.language.isotren_US
dc.publisherT.C. Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT1409en_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectBaşka- sevgisien_US
dc.subjectDünya barışıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectKanten_US
dc.subjectKöy Enstitülerien_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectAnthropologyen_US
dc.subjectOther-loveen_US
dc.subjectWorld peaceen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectKanten_US
dc.subjectVillage institutesen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.titleFelsefi antropoloji bağlamında eğitim-dünya barışı ilişkisinin yeniden düşünülmesien_US
dc.title.alternativeRethinking of the relationship between education and world peace in the context of philosophicalanthropologyen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar