Pandemi sürecinde eğitimin dönüşümü: çevrimiçi eğitimin sosyolojik yansımaları

dc.authorid0000-0001-5051-9546en_US
dc.date.accessioned2024-07-12T20:54:51Z
dc.date.available2024-07-12T20:54:51Z
dc.date.issued2021en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesien_US
dc.description.abstractCOVID-19 pandemisi başta toplumsal kurumlar olmak üzere toplumsal yaşamın her alanında değişime neden olmuştur. Küresel salgınla birlikte adeta bir zorunluluk haline kapanma ve kısıtlamalar bireylerin gündelik yaşam pratiklerini dönüştürmüştür. Alınan önlemlerin etkileri, özellikle eğitim kurumlarının kapanması ve çevrimiçi eğitime hızlı geçiş ile doruk noktasına ulaşmıştır. Bu çalışma, COVID-19 pandemisinde eğitimde meydana gelen dönüşümleri üç bölümde incelemeyi amaçlamaktadır. İlk bölümde, Pierre Bourdieu, Jean-Claude Passeron ve Zygmunt Bauman'ın vurguladığı farklı sosyo-ekonomik statüden öğrencilerin karşılaştıkları sorunlar tartışılacak ve bu sorunların pandemi döneminde derinleşip derinleşmediği incelenecektir. Dezavantajlı gruplardan öğrenciler internete ve çevrimiçi eğitim gereçlerine erişimde sorun yaşayabilmektedir. Bu durum özellikle pandemi döneminde öğrenciler arasında sorunlara olabilmektedir. İkinci bölümde, öncelikle Emile Durkheim ve Anthony Giddens tarafından ortaya atılan eğitimde toplumsallaşma süreci tartışılacak, ikinci olarak da toplumsallaşma sürecinin çevrimiçi eğitimle birlikte dönüşümü ve öğretmen-öğrenci etkileşimindeki değişim ortaya konacaktır. Eğitimde toplumsallaşmanın hem öğrenciyi hem de öğretmeni kapsadığı göz önüne alındığında çevrimiçi eğitimin doğası gereği söz konusu toplumsallaşma süreçlerinde değişim de kaçınılmazdır. Son olarak, üçüncü bölümde ise, Foucaultyen bir bakış açısıyla, bilgiye erişim ve bilgiyi tüketme hızının artması nedeniyle pandemi döneminde “bilgi”, “iktidar” ve “özne”nin kesişimselliğinin dönüşümü irdelenecektir. Çevrimiçi eğitime geçişle birlikte eğitimde denetim de dönüşmüştür. Öğrencinin bilgiye ulaşımı ve tüketimi hızlanmıştır. Bu durum iktidarın üretimi ve yeniden üretiminde köklü bir değişime neden olmaktadır.en_US
dc.identifier.citationVarışlı, B. (2021). Pandemi sürecinde eğitimin dönüşümü: çevrimiçi eğitimin sosyolojik yansımaları / Transformation of education in the pandemic era: sociological reflections of online education. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, Ayla Kaşoğlu. 9(26), s. 237-249.en_US
dc.identifier.endpage249en_US
dc.identifier.issn2147-2610
dc.identifier.issue26en_US
dc.identifier.startpage237en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/avrasyad/issue/60664/895680
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2810
dc.identifier.volume9en_US
dc.institutionauthorVarışlı, Berfin
dc.language.isotren_US
dc.publisherAyla Kaşoğluen_US
dc.relation.ispartofAvrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Editör Denetimli Dergide Makaleen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY00376
dc.subjectCOVID-19en_US
dc.subjectPandemien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.titlePandemi sürecinde eğitimin dönüşümü: çevrimiçi eğitimin sosyolojik yansımalarıen_US
dc.title.alternativeTransformation of education in the pandemic era: sociological reflections of online educationen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar