Stanislavski Sistemi’nden hareketle Derviş Zaim’in Devir, Balık ve Rüya filmleri özelinde sinema oyunculuğu

dc.contributor.advisorYıldız, Selahattin
dc.contributor.authorAndiç, Barbaros
dc.date.accessioned2024-07-12T22:13:53Z
dc.date.available2024-07-12T22:13:53Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractİnsanın oynama güdüsünden kaynaklandığı düşüncesiyle insanlık tarihi kadar gerilere götürülebilecek olan oyunculuk sanatı, bu zaman zarfında kendine ait bir dil oluşturmuş ve günümüze kadar gelmiştir. Ancak önceki yüzyılda sinema sanatının ortaya çıkışıyla birlikte onunla kurduğu organik bağ ile tüm geleneğini ve biriktirdiklerini bir kenara bırakarak daha önce eşi görülmemiş bir kırılmaya maruz kalmıştır. Sahne üzerinde gerçeğin kurgusal bir modelini oluştururken kullandığı içsel mekanizmanın anlatım araçlarıyla olan ilişkisinin biçemi, kamera karşısına geçince paradoksal bir değişime uğramıştır. Sinemanın gerçeği oluştururken hedeflediği fotografik gerçeklik anlayışına göre kendine has öz-biçim ilişkisini yeniden kurgulayarak sahne için gerekli olan anlayışlara taban tabana zıt yeni biçemler üretmek zorunda kalmıştır. Yirminci yüzyılda “sistem oyunculuğu” kuramıyla kendine ait tanımlı bir alan ortaya koyan sahne oyunculuğu, sinemadaki varoluşuyla birlikte, kendi iç çelişkisinden doğan ve bu çalışmada tespit edilmiş bulunan “mekanik oyunculuk” ve “model oyunculuk”yöntemlerine evirilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe art of acting, which can be brought back to the past as much as the history of mankind because of the thought that it is driven by the motivation of man to play, has formed a language of its own and has survived to this day. However, it exposed to refracting never seen before with the appearance of the art of cinema in the previous century, and leave aside its all the tradition and accumulation, in front of camera due to its organic bond with cinema. The style of the relationship between the internal mechanism and the narrative tools used in the creation of a fictional model of reality on the stage has undergone a paradoxical change when it comes to the camera. According to the photographic reality concept that Cinema aims at creating the truth, it had to produce new styles that were diametrically opposed to the insights required for the scene. In the twentieth century, stage acting, which producesd its own defined field with the "theory of system acting", evolved into "mechanical acting" and "model acting" methods, which were found in this study and which emerged from its internal contradiction, along with its existence in cinema. The study will examine these three acting styles through the cinema of Derviş Zaim.en_US
dc.identifier.citationAndiç, B. (2019). Stanislavski Sistemi’nden hareketle Derviş Zaim’in Devir, Balık ve Rüya filmleri özelinde sinema oyunculuğu / Starting from Stanislavsky System on Derviş Zaim’s films, Balık, Devir and Rüya. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9941
dc.identifier.yoktezid538351en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT1486en_US
dc.subjectOyunculuk sanatıen_US
dc.subjectStanislavski Sistemien_US
dc.subjectSinema oyunculuğuen_US
dc.subjectDerviş Zaim Sinemasien_US
dc.subjectArt of Actingen_US
dc.subjectThe Stanislavsky Systemen_US
dc.subjectFilm actingen_US
dc.subjectDerviş Zaim’s Cinemaen_US
dc.titleStanislavski Sistemi’nden hareketle Derviş Zaim’in Devir, Balık ve Rüya filmleri özelinde sinema oyunculuğu
dc.title.alternativeStarting from Stanislavsky System on Derviş Zaim’s films, Balık, Devir and Rüyaen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Barbaros_Andiç_101153201.pdf
Boyut:
4.87 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam metin / Full text