Kaynaştırma uygulamalarına ilişkin rehber öğretmenler ve rehberlik araştırma merkezi çalışanlarının görüşleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2006
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Marmara Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu ara?tırmada, özel eğitim gereksinimi olan çocukların kayna?tırıldığı ilköğretim okullarında görev yapan rehber öğretmenler (n=138) ile Rehberlik Ara?tırma Merkezleri (RAM) çalı?anlarının (n=79) kayna?tırma sürecine ili?kin görü?lerinin alınması amaçlanmı?tır. Ara?tırma sonucunda rehber öğretmenler ve RAM çalı?anları; genel olarak kayna?tırma konusunda, kayna?tırılan çocukların engelleri konusunda ve kayna?tırılan çocukların ailelerine bilgi verme konusunda yeterli olmadıklarını ifade etmi?lerdir. Her üç konuda da rehber öğretmenlerin oranı RAM çalı?anlarından daha fazla çıkmı?tır. Diğer taraftan rehber öğretmenlerin ve RAM çalı?anlarının yakla?ık %60-65’i okullardaki yönetici ve öğretmenleri kayna?tırma ile ilgili olarak yeterli düzeyde bilgilendiremediklerini dü?ünmektedirler. Rehber öğretmenler ve Rehberlik Ara?tırma Merkezleri çalı?anları büyük ölçüde RAM’ların rehber öğretmenlere yeterince destek vermediği görü?ündedirler. Rehber öğretmenlerinin ve RAM çalı?anlarının büyük çoğunluğunun kayna?tırılan çocukla ilgili olarak yapılan ölçme ve değerlendirme konusunda ?üpheleri yoktur. Fakat RAM çalı?anlarına oranla (%7.6) daha fazla rehber öğretmenin (%24.6) bu konuda ?üpheleri olduğu görülmü?tür. Rehber öğretmenlerin büyük çoğunluğu (%86.2), RAM çalı?anlarının ise %63.6’sı Rehberlik Ara?tırma Merkezleri’nin kayna?tırma uygulamalarının yetersiz olduğunu dü?ünmektedirler. Rehber öğretmenlerin ve RAM çalı?anlarının yakla?ık tamamına yakını kayna?tırma ile ilgili olarak hâlihazırda uygulanan sistemin uygun olmadığını konusunda hemfikirdirler.
This research was aimed to get the views of the specialists (counselors, psychologists etc.) working in the primary schools (n=138) and counseling and research centers (n=79) where integration was implemented. The counselors’ and specialists’ views were as indicated below: Both primary schools counselors and research center specialists mentioned that they have not had sufficient knowledge about integration in general, features of integrated special needs children and informing parents about integration. More school counselors than research center specialists were mentioned this view. Almost 60-65% of the sample of the research mentioned also that they were not sufficient at informing principals and teachers about the integration process of these children. Most of them believed that research centers were insufficient in giving support to school counselors. Most of them believed assessment and evaluation processes applied by centers were sufficient. However more school counselors (%24.6) were suspicious than research center specialists (7.6%) about evaluation. 86.2% of school counselors and 63.6% of research centers specialists believed that research centers were not sufficient as well. Also almost all of them agree that the system followed in our country for integration process was not appropriate.
This research was aimed to get the views of the specialists (counselors, psychologists etc.) working in the primary schools (n=138) and counseling and research centers (n=79) where integration was implemented. The counselors’ and specialists’ views were as indicated below: Both primary schools counselors and research center specialists mentioned that they have not had sufficient knowledge about integration in general, features of integrated special needs children and informing parents about integration. More school counselors than research center specialists were mentioned this view. Almost 60-65% of the sample of the research mentioned also that they were not sufficient at informing principals and teachers about the integration process of these children. Most of them believed that research centers were insufficient in giving support to school counselors. Most of them believed assessment and evaluation processes applied by centers were sufficient. However more school counselors (%24.6) were suspicious than research center specialists (7.6%) about evaluation. 86.2% of school counselors and 63.6% of research centers specialists believed that research centers were not sufficient as well. Also almost all of them agree that the system followed in our country for integration process was not appropriate.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kayna?tırma, Rehber öğretmen, Özel gereksinimli çocuk, İlköğretim, Integration, Counseling, Special needs children, Primary education
Kaynak
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
24
Sayı
24
Künye
Güven, Y. ve Uyanık Balat, G. (2006). Kaynaştırma uygulamalarına ilişkin rehber öğretmenler ve rehberlik araştırma merkezi çalışanlarının görüşleri / School counselors' and counceling research centers specialists' views about integration. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 24(24), s. 95-108.