Online alışverişte tüketicilerin tercihlerini etkileyen unsurların belirlenmesi

dc.contributor.authorOskaybaş, Kader
dc.contributor.authorDursun, Tolga
dc.contributor.authorYener, Dursun
dc.date.accessioned2024-07-12T22:03:05Z
dc.date.available2024-07-12T22:03:05Z
dc.date.issued2014en_US
dc.description.abstract1990 yılları itibari ile bilginin dolaşımı hızının artması, ülkelerin sınırlarının yok olması ve teknolojide yaşanan değişimler çerçevesinde tüketicilerin satın alma biçimleri değişime uğramıştır. Tüketiciler geleneksel satın alma davranışından kendilerine daha çok fayda sağlayan online satın almalara yönlenmişlerdir. Bu durum fiziksel mağazaların sunduğu atmosfer gibi üstünlüklere karşı sanal mağazaların sürdürebilirliklerini devam ettirebilmeleri için online satışları etkileyen etmenleri tespit etmelerini zorunlu hale getirmiştir. Bu çalışmada hazır giyim sektöründe tüketicilerin sanal mağaza tercihlerini belirleyen etmenler tespit edilmeye çalışılmıştır. Bahsi geçen etmenler hizmet kalitesi, servis kalitesi ve bilgi kalitesi başlıkları altında incelenerek güven ve müşteri bağlılığı arasındaki ilişkiyi tespit etmeye çalışmıştır. Araştırma verileri online anketler aracılığı ile 255 tüketiciden toplanmıştır.en_US
dc.identifier.endpage135en_US
dc.identifier.issn2149-1844
dc.identifier.issn2587-2672
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage119en_US
dc.identifier.trdizinid162586en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/162586
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9372
dc.identifier.volume36en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMarmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04627
dc.titleOnline alışverişte tüketicilerin tercihlerini etkileyen unsurların belirlenmesien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar