Knowledge and attitudes towards evidence-based literature about intramuscular injections in pediatric nurses and nursing students
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
BACKGROUND: The administration of intramuscular (IM) injections is a fundamental nursing skill. Administration of intramuscular injection to children is a common route for vaccines. Pediatric nurses must be well educated and to have up-to-date information about the safe and evidence-based practice. Nurses may more often rely on their training, personal experience or advice of senior nurses, than evidence-based literature. The aim of this study is to evaluate pediatric nurses’ and nursing students knowledge and skills about the administration of the intramuscular injection, as well as their attitudes towards current guidelines. METHODS: An interview and a self-constructed questionnaire were used to evaluate nurses’ knowledge and skills about the administration of intramuscular injections as well as their attitudes towards the evidence-based sources. The interviewed participants were 10 pediatric nurses from the PHU Healthcare Center Resen and 10 nursing students from Higher Medical SchoolBitola with previously requested permission from the local ethical approval. RESULTS: The results show that nurses and nursing students use the traditional technique, and take precautions and safety measures in a similar way. Half of the nurses don’t follow current guidelines for best practice, while nursing students are more open to consulting literature. Nursing students are more creative and patient with children when it comes to their fear of injection. CONCLUSIONS: Use of the current evidencebased guidelines for IM administration in children allows nurses to practice safely. Both groups, nurses and nursing students, use traditional technique of IM administration, in a very similar manner. Our study shows that pediatric nurses rarely consult evidence-based literature when it comes to fundamental skills such as the proper administration of the intramuscular injection. Nursing students are more open to new literature and are more creative in their approach to children.
AMAÇ: İntramüsküler (İM) enjeksiyonların uygulanması temel bir hemşirelik becerisidir. Çocuklara kas içi enjeksiyon yapılması aşılar için yaygın bir yoldur. Pediatri hemşireleri iyi eğitimli olmalı, güvenli ve kanıta dayalı uygulamalar hakkında güncel bilgilere sahip olmalıdır. Hemşireler kanıta dayalı literatüre kıyasla daha sık olarak eğitimlerine, kişisel deneyimlerine veya yaşlı hemşirelerin tavsiyelerine güvenebilirler. Bu çalışmanın amacı pediatri hemşirelerinin ve hemşirelik öğrencilerinin intramüsküler enjeksiyonun uygulanmasına ilişkin bilgi ve becerilerinin yanı sıra mevcut kılavuzlara yönelik tutumlarını değerlendirmektir. YÖNTEM: Hemşirelerin intramüsküler enjeksiyonların uygulanmasına ilişkin bilgi ve becerilerinin yanı sıra kanıta dayalı kaynaklara yönelik tutumlarını değerlendirmek için kendi kendime oluşturmuş olduğum bir anketi kullanarak röportaj yapılmıştır. Görüşülen katılımcılar, Sağlık Merkezi Resen’den 10 pediatrik hemşire ve Yüksek Tıp Okulu-Bitola’dan 10 hemşire öğrencidir. SONUÇLAR: Sonuçlar, hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin geleneksel tekniği kullandıklarını, önkoşulları ve güvenlik önlemlerini benzer şekilde aldıklarını göstermektedir. Hemşirelerin yarısı, en iyi uygulamalar için mevcut yönergeleri takip etmemekte, hemşirelik öğrencileri ise edebiyat danışmanlığına daha açık olmaktadır. Hemşirelik öğrencileri, enjeksiyon korkusu söz konusu olduğunda daha yaratıcı ve sabırlıdırlar. NETICE: Çocuklarda IM yönetimi için mevcut kanıta dayalı kılavuz ilkelerin kullanılması hemşirelerin güvenli bir şekilde uygulama yapmalarını sağlar. Her iki grup da, hemşireler ve hemşirelik öğrencileri, geleneksel IM yönetimi tekniğini benzer şekilde kullanıyorlar. Çalışmamız, pediaktri hemşirelerinin, intramüsküler enjeksiyonun uygun şekilde uygulanması gibi temel beceriler söz konusu olduğunda, kanıta dayalı literatüre nadiren başvurduğunu göstermektedir. Hemşirelik öğrencileri yeni literatüre daha açıktır ve çocuklara yaklaşımlarında daha yaratıcıdır.
AMAÇ: İntramüsküler (İM) enjeksiyonların uygulanması temel bir hemşirelik becerisidir. Çocuklara kas içi enjeksiyon yapılması aşılar için yaygın bir yoldur. Pediatri hemşireleri iyi eğitimli olmalı, güvenli ve kanıta dayalı uygulamalar hakkında güncel bilgilere sahip olmalıdır. Hemşireler kanıta dayalı literatüre kıyasla daha sık olarak eğitimlerine, kişisel deneyimlerine veya yaşlı hemşirelerin tavsiyelerine güvenebilirler. Bu çalışmanın amacı pediatri hemşirelerinin ve hemşirelik öğrencilerinin intramüsküler enjeksiyonun uygulanmasına ilişkin bilgi ve becerilerinin yanı sıra mevcut kılavuzlara yönelik tutumlarını değerlendirmektir. YÖNTEM: Hemşirelerin intramüsküler enjeksiyonların uygulanmasına ilişkin bilgi ve becerilerinin yanı sıra kanıta dayalı kaynaklara yönelik tutumlarını değerlendirmek için kendi kendime oluşturmuş olduğum bir anketi kullanarak röportaj yapılmıştır. Görüşülen katılımcılar, Sağlık Merkezi Resen’den 10 pediatrik hemşire ve Yüksek Tıp Okulu-Bitola’dan 10 hemşire öğrencidir. SONUÇLAR: Sonuçlar, hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin geleneksel tekniği kullandıklarını, önkoşulları ve güvenlik önlemlerini benzer şekilde aldıklarını göstermektedir. Hemşirelerin yarısı, en iyi uygulamalar için mevcut yönergeleri takip etmemekte, hemşirelik öğrencileri ise edebiyat danışmanlığına daha açık olmaktadır. Hemşirelik öğrencileri, enjeksiyon korkusu söz konusu olduğunda daha yaratıcı ve sabırlıdırlar. NETICE: Çocuklarda IM yönetimi için mevcut kanıta dayalı kılavuz ilkelerin kullanılması hemşirelerin güvenli bir şekilde uygulama yapmalarını sağlar. Her iki grup da, hemşireler ve hemşirelik öğrencileri, geleneksel IM yönetimi tekniğini benzer şekilde kullanıyorlar. Çalışmamız, pediaktri hemşirelerinin, intramüsküler enjeksiyonun uygun şekilde uygulanması gibi temel beceriler söz konusu olduğunda, kanıta dayalı literatüre nadiren başvurduğunu göstermektedir. Hemşirelik öğrencileri yeni literatüre daha açıktır ve çocuklara yaklaşımlarında daha yaratıcıdır.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Zejnelovska, A. (2019). Knowledge and attitudes towards evidence-based literature about intramuscular injections in pediatric nurses and nursing students / Pediatri hemşireleri ve hemşirelik öğrencilerinde intramüsküler enjeksiyonlar hakkındaki kanıta dayalı literatüre yönelik bilgi ve tutumlar. Maltepe Üniversitesi Uluslararası Öğrenci Kongresi.