Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin/servislerinin okul müdürleri tarafından algılanma düzeylerinin ölçülmesi

dc.contributor.advisorTemel, Ali
dc.contributor.authorGök, Mustafa
dc.date.accessioned2024-07-12T22:23:32Z
dc.date.available2024-07-12T22:23:32Z
dc.date.issued2016en_US
dc.date.submitted2016-10en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, resmi ve özel ilköğretim ve liselerde müdürlük yapan idarecilerin rehberlik servisi ve rehber öğretmenleri algılama düzeylerinin ölçülmesidir. Bu amaçla nitel araştırma veri toplama tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu ile bilgiler niteliksel olarak toplanmıştır. Betimsel olarak analiz edilen bulgular niceliksel olarak sunulmuştur. Araştırmanın sonunda elde edilen bulgularda resmi ve özel okullarda görevli müdürler rehberlik servisinin okullarda olmasını istemekte ve kurumlarına katma değer katan iş yaptıklarını düşünmektedirler. Müdürler, rehber öğretmenlerin öğrencilerin akademik başarılarını artırmaları için gerekli bilgilendirme ve yönlendirme çalışmaları yaptıklarını, öğrencilerin yetenek ve ilgilerini açığa çıkartmaya yönelik envanterler uyguladıklarını, öğrencilerle yoğun bir şekilde bireysel görüşme yaptıklarını, okullarda mesleki tanıtımlar ve kariyer günlerinde çalışmalar yaptıklarını ve velileri ve eğitimin diğer paydaşlarını bilgilendirdiklerini düşünmektedirler. Ayrıca öğrencilerin ailevi, duygusal, sosyal ve akademik olarak tanınması işlemlerini de yaptıklarını ifade etmektedirler. Rehber öğretmenlerin üst eğitim olanakları hakkında yeterli bilgi aktarmadıklarını, ders seçimi çalışmalarında aktif rol almadıklarını ve burs olanakları ve sosyal yardım kuruluşları hakkında yeteri kadar bilgi vermediklerini ifade etmektedirler. Yapılan bu araştırma, birçok Öneriyi de beraberinde getirmiştir. Rehber öğretmenlerin yaptıkları planlamalarda ve çalışmalarda bilinirliğin ve okul çalışanları ile koordinasyonun artırılması, okul idaresi ile bilgi alış verişi içerisinde olması, yapması gereken eğitsel, bireysel ve mesleki çalışmaları aksatmadan zamanında yapması üzerinde durulmuştur. Ayrıca rehberlik hizmetlerinin kalitesinin artırılması amacıyla, sınıf rehber öğretmenlerle sürekli koordinasyon ve bilgi paylaşımının sağlanması gerektiği üzerinde durulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe objektivite of this study is to evaluate the perreption lovel of counselor teachers, counseling service, principals in private and official primary school and high school in this study information and half made interview forms from data gathering technigues. Were acquired qualitatively for this purpore. The findings analyzed descriptively were presented quantitatively. The principals in private and official schools ask counseling serviceto be inthe schools and think that they are useful for institutions. The principals think counselor teachers inform and direct students for their academic successes and apply some technigues to explore the students abilities and concerns. Interview vith students face to face besides their parents nad lastly inform the other people. Monetheless theyremork the counselor. Teachers study for them, as family emotional, social and academic. Be sides these the principals remork the counselor teachers dont give enough information about opper education opper tunities study Grant and public assistance. This research also brings a lot of suggestions, it was emphasized to enhance studies, coordinationand Exchange of information with school staff. It was highlighted to do duties in time and without delaying . Besides it was pointed out sharing of information with the clasroom teachers to boost the quality of counseling service.en_US
dc.identifier.citationGök, M. (2016). Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin/servislerinin okul müdürleri tarafından algılanma düzeylerinin ölçülmesi / Evaluation the perception levels of the guidance and psychological consultation services by principals (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11164
dc.institutionauthorGök, Mustafaen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT1191en_US
dc.subjectRehber öğretmenen_US
dc.subjectKoordinasyonen_US
dc.subjectRehberliğin algılanmasıen_US
dc.subjectCounselor teachersen_US
dc.subjectCoordinationen_US
dc.subjectPerceiving of counselingen_US
dc.titleRehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin/servislerinin okul müdürleri tarafından algılanma düzeylerinin ölçülmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation the perception levels of the guidance and psychological consultation services by principalsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Mustafa_Gök_Rehberlik_ve_Psikolojik_Danışma.pdf
Size:
23.12 MB
Format:
Adobe Portable Document Format